Vlaanderen Vakantieland levert logiessector 4 miljoen op

Vlaanderen VakantielandVorig jaar boekten Belgen de helft van de ruim 3,8 miljoen overnachtingen in de provincie Antwerpen. Inspiratie voor een kortbij vakantie vind je onder meer in het boek Logeren in Vlaanderen Vakantieland 2016, dat vandaag is voorgesteld, en op www.logereninvlaanderenvakantieland.be. In 2014 genereerde de gelijknamige campagne voor de logiessector in de provincie Antwerpen 7.500 boekingen en een omzet van 4 miljoen euro.

De voorbije jaren ontvingen de hotels en gastenkamers in de provincie Antwerpen gemiddeld 7% meer landgenoten. Vorig jaar boekten de Belgen 49% van de ruim 3,8 miljoen overnachtingen in de provincie Antwerpen.

Gevarieerd aanbod
Het gevarieerde aanbod zit daar voor veel tussen. De regio’s Kempen en Scheldeland tellen heel wat logeeradressen waar drie generaties – kinderen, ouders én grootouders – zich amuseren. De steden Antwerpen en Mechelen pakken uit met erfgoedlogies: je slaapt er in een voormalig ziekenhuis, pastorie of kerk. En wie totaal wilt ontspannen, logeert nergens beter dan in het Kempense groen.

Een 90-tal hotels, gastenkamers en vakantiewoningen in de provincie Antwerpen neemt deel aan de campagne ‘Logeren in Vlaanderen Vakantieland 2016’. Ook dit jaar loopt de campagne vlot: tussen januari en medio oktober 2015 werden al 1700 Vlaanderen Vakantiecheques verzilverd, ter waarde van 130.000 euro. Een omzet van 175.000 euro eind 2015 is perfect haalbaar.

Gedeputeerde voor toerisme Bruno Peeters: “Ondanks de economische crisis vormt de logiessector een stabiele en belangrijke groeisector. Toch blijven promotiecampagnes als ‘Logeren in Vlaanderen Vakantieland’ nodig. Ze zetten de troeven van zo’n kortbij vakantie mooi in de verf: persoonlijk onthaal, volleerd gastheerschap en een brede waaier aan beleving. Bovendien kunnen sterke campagnes potentiële ondernemers inspireren.”