Uitzendkantoor Flexpoint, dat in de Kempen opereert vanuit een kantoor in Herentals, investeert de komende twee jaar een half miljoen euro in de begeleiding van de eigen werknemers. Het krijgt daarvoor ook middelen uit het Europees Sociaal Fonds. “Gelukkige medewerkers zorgen voor gelukkige klanten en dat heeft ontegensprekelijk ook zijn effect op ons bedrijf”, zegt business unit manager Joël Stockmans.
Eric Martens, algemeen directeur en oprichter van Flexpoint België: “Onze mensen, zowel de vaste als tijdelijke medewerkers maken deel uit van onze ‘unique selling proposition’. Eén voor één verdienen zij alle mogelijke vormen van ondersteuning en begeleiding.”
Voor de ontplooiing werd de Flexpoint Academie boven de doopvont gehouden. “Deze middelen zorgen ervoor dat de komende twee jaar intensief wordt ingezet op de versterking van de competenties van onze medewerkers. Daarnaast ontplooien we tal van initiatieven om de identificatie met ons bedrijf en zijn waarden te versterken zodat de betrokkenheid van onze medewerkers en uitzendkrachten nog verder wordt verhoogd”, aldus Eric Martens.
Jobcoach
Joël Stockmans: “Naast de academie hebben wij ook een ervaren Jobcoach aangeworven die onze mensen individueel beter maakt door middel van ‘on-the-job-training’. Dit kunnen zowel competenties van technische als sociale aard zijn. Ten slotte hebben wij ook nog expertise binnengehaald op vlak van employer branding en HR-marketing. Wij geloven heel sterk in dit laatste om de juiste medewerkers in huis te halen onder het motto: boeien en binden.”
Flexpoint telt 250 vaste medewerkers, 2500 huishoudhulpen en 10.000 uitzendkrachten. Het hoofdkwartier van Flexpoint België is gevestigd in Hasselt. In 2014 draaide de groep een omzet van 180 miljoen euro.