Alain Indria steekt fun in biologische voeding

alain indriaZuivere en mooie producten prijzen zichzelf aan. Met de hulp van het internet groeien pure dingen  helemaal vanzelf, is de stelling van Alain Indria, het grote hart van het Antwerpse restaurant Lombardia en de populaire gemberthee GingerLove. Alain Indria is een van de gastsprekers op het marketingcongres van Made in Antwerpen live. Hij komt er zijn enthousiasme voor biologische en duurzame voedingsproducten uitdragen.

Alain Indria is een fenomeen in het Antwerpse en ver daarbuiten. De Lombardia, het restaurant dat ooit nog opgericht werd door zijn moeder als reformwinkel in het drukke modehart van Antwerpen, heeft vandaag een internationale reputatie. Alain Indria is evenwel al die jaren zichzelf gebleven.

Chaotische crew
Hij zwierf vele jaren rond in het buitenland waar hij de drive oppikte voor vegetarische maaltijden en uitgebalanceerde vruchtensapjes. Hij bouwde er een hele groene filosofie rond en werkte zich als foodwizzard op tot een internationale persoonlijkheid. Met zijn hippe chaotische crew van de Lombardia gaat hij in alle opzichten voor biologische zuiverheid. “Wie in die richting werkt, groeit vandaag als vanzelf. Green feeling is overal populair. Wij werken vandaag met basisproducten als soja, tofu, groenten, graanproducten en fruit die we omtoveren tot lekkere en ongewone creaties waarin je uiteindelijk het basisproduct niet meer kunt raden. Die creativiteit is een zaak van durven en voortdurend aanpassen.” Een van de absolute stelregels van het huis: health food moet in eerste instantie fun zijn.

Het marketingcongres Made in Antwerpen live vindt plaats op 3 juni e.k. in The Shop in Antwerpen (omgeving het Eilandje). De deuren gaan open om 13u. Professor Thorsten Strauss van de Antwerp Management School is aangemeld als key-note speaker. Er zijn verder uiteenzettingen van Luc Arnouts (Antwerps Havenbestuur), Hans Van de Venster (Manna Foods), Jorik Rombouts (Rombouts Holding) en Jeroen Van Camp (Coolblue).