De tournee van Veiling Hoogstraten met de Hoogstraten® aardbeien is van start gegaan. De komende maanden zullen de lekkernijen uit de Noorderkempen gepresenteerd worden in 150 supermarkten over heel België. “Met deze tournee willen we duidelijk maken dat we het hele jaar door aardbeien leveren”, zegt Sarah Van Trier van Veiling Hoogstraten.
Jaarlijks worden zo’n 30 miljoen ton aardbeien verkocht via Veiling Hoogstraten, dat daarmee Belgisch marktleider is. “Veel mensen denken dat de aardbei een typisch zomerproduct is, maar niets is minder waar”, benadrukt Sarah Van Trier. “Door de bewaring van plantgoed in koelcellen en recent ook door ‘belichte’ teelt in de wintermaanden zijn Hoogstraten-aardbeien nu jaarrond aan de markt. De smaak en kwaliteit zijn top en onderscheiden zich duidelijk in de positieve zin van ingevoerd product.”
Ook op festivals
Om de consument daarvan te overtuigen gaat Veiling Hoogstraten op tournee met de aardbeien. Via de groothandelaars en supermarkten worden verspreid over heel België 150 degustaties en verkoopacties georganiseerd in evenveel supermarkten, zoals vandaag in de Carrefour Market aan de Nieuwe Kaai in Turnhout. De actie loopt nog tot oktober 2015. Voor de uitwerking van de campagne doet Veiling Hoogstraten een beroep op Hostessenservice uit Retie, dat daarvoor een 10-tal meisjes inzet. Zij zullen ook de Kempense aardbeien verkopen op de muziekfestivals Werchter, Pinkpop, Pukkelpop en Tomorrowland.