Intracto neemt webbureau King Foo over

Pieter Janssens, Intracto.
Pieter Janssens, Intracto.

Digital Agency Intracto uit Herentals heeft het webbureau King Foo uit Aarschot overgenomen. King Foo blijft onder het eigen merk verder bestaan en krijgt een professionele omkadering om zijn naam als technisch expert in de Belgische markt verder uit te bouwen.

Intracto biedt een mix aan van marketing en technologische oplossingen. King Foo is gespecialiseerd in hoogtechnologische oplossingen. “Aanvullende competenties dus die ons als groep nog sterker maken”, verduidelijkt Pieter Janssens, dagelijks bestuurder van Intracto.

Springplank
Voor King Foo is deze overname vooral een springplank naar meer uitdagende projecten en een volgende groeifase. “We voelen bij Intracto een sterke groepsdynamiek en focus op kwaliteit. Dat zijn waarden die perfect aansluiten bij King Foo”, aldus Jonas Mariën, oprichter King Foo.

Door de overname verhuist het team van King Foo naar de campus van Intracto. Daar vinden ze een omgeving met heel wat uitdagende projecten in een ambitieuze ploeg. “Door beide bedrijven fysiek samen te brengen, kunnen we nog gerichter kennisdeling organiseren. Het kweken van talent staat hier centraal”, aldus Janssens.

Het team van King Foo telt 15 collega’s en is goed voor een omzet van 1,2 miljoen euro. Na de overname telt de groep rond Intracto 95 voltijdse medewerkers en realiseert het een geconsolideerde omzet van meer dan 13 miljoen euro.