Belgian Secrets mist start niet

Belgian SecretsPrecies twee maanden geleden ging de Belgian Creations Company van start. De onderneming, met zetel in Oostmalle, brengt onder de merknaam Belgian Secrets vijf wijnen op de markt. Daarvan zijn tot dusver al 8.000 flessen verkocht. Intussen zijn meer Belgian Secrets-producten in aantocht.

De Belgian Creations Company bvba is opgericht door zes investeerders (Johan Van Der Plaetsen, Bart Peeters, Joeri De Bakker, Johan Van Ostade, Rudi Scholiers en Hans Forceville) elk met een eigen achtergrond. Ze komen uit de drankengroothandel, hotel-, interieur -, evenementen- en financiële wereld. De investeringskeuze viel op wijn. “Maar dat is niet zo eenvoudig omdat de markt al vrij verzadigd is”, aldus senior partner Johan Van Der Plaetsen.

Totaalconcept
Momenteel heeft het bedrijf vijf wijnen in het assortiment: drie Franse, een Argentijnse en Zuid-Afrikaanse. De Franse komen gebotteld toe en krijgen hier hun verpakking. De Argentijnse en Zuid-Afrikaanse worden hier gebotteld. Veel aandacht ging eerst naar de kwalitatieve wijnkeuze gevolgd door de verpakking, de hippe en trendy look om zo tot een totaalconcept te komen. “Op de fles staat een sleutelgat, een verwijzing naar de naam Belgian Secrets, maar zo kan je ook zien wat zich in de fles bevindt”, legt Johan Van Der Plaetsen uit.

Via het distributienetwerk van de drankengroothandel VDP uit Oostmalle zijn de wijnen al verkrijgbaar in voornamelijk Antwerpse drankenhandels en horecazaken. “We leveren o.a. aan discotheek Noxx en het nieuwe dinnerconcept Mojo bij d’office”, aldus Van Der Plaetsen. Verder lopen er gesprekken met verschillende potentiële partners. De ambitie is om het eerste jaar 50.000 flessen te verkopen.