Brussels Airlines vindt Kempense bondgenoot voor haar sportkleding

SportunoDe Belgische luchtvaartmaatschappij vond een bondgenoot in Sportune uit Booischot/Heist-op-den-Berg voor het aanbieden van een specifiek gamma sportkleding aan haar medewerkers en sympathisanten wereldwijd. Sportune stelde voor Brussels Airlines een specifiek gamma sportkleding samen en verzorgt het ontwerp, de ontwikkeling, de productie en de distributie van de kleding.

„De 43 vliegtuigen en ruim 3500 werknemers van de Brussels Airlines groep staan garant voor meer dan 300 dagelijkse vluchten naar meer dan 60 Europese, Afrikaanse en Amerikaanse premium luchthavens. Verder biedt Brussels Airlines in samenwerking met haar intercontinentale partners nog een long haul aanbod naar de Verenigde Arabische Emiraten, China, Thailand, Indië en Noord Amerika. Haar medewerkers zijn bijgevolg wereldwijd verspreid. Vanuit de online-shop kunnen deze medewerkers de producten naar keuze bestellen die vervolgens rechtstreeks vanuit stock door Sportune worden geleverd aan huis of worden afgeleverd aan het “b.house” in Zaventem, het hoofdkantoor van Brussels Airlines”, aldus Stefan Van Ouytsel.

Steeds meer bedrijven hun weg naar de B2B services en producten van Sportune. In de eerste zes maanden van 2014 werden al evenveel stuks geproduceerd als in de volle twaalf maanden van 2013.

In het klantenbestand vinden we brouwerijen, non-profit organisaties, namen als Duvel-Moortgat, Herbalife International, Subaru Benelux, Toerisme Vlaanderen, Focus-WTV en sinds kort dus ook een eerste luchtvaartmaatschappij.

Stefan Van Ouytsel, oprichter en zaakvoerder van Sportune bvba geeft toelichting aan hun B2B activiteiten: “We hebben 3 soorten B2B klanten: Er zijn bedrijven die een actieve levensstijl promoten onder hun medewerkers en klanten omdat een gezonde werknemer vaak ook gelukkiger én productiever is. Vervolgens zijn er de merken die een trouwe fanbasis hebben -of net willen opbouwen- van actieve mensen die zich ook in hun vrije tijd met dit merk willen associëren. Voor die merken is dit een vorm van merchandising die tegelijk voor een extra verdienmodel zorgt. Voor non-profit organisaties tenslotte is het aanbieden van sportkleding dan weer een manier om extra fondsen te werven of om mensen over de streep te trekken om deel te nemen aan hun evenementen.”