Tijdens het Feest van de Innovatie ontdekt de bezoeker op het innovatieparcours een 25-tal Vlaamse bedrijven in het ‚huis van de toekomst’. Een deel van het innovatieparcours inspireert je rond de talrijke kansen die de (thuis)zorg van de toekomst biedt aan diverse sectoren.
Made in Kempen stelt vanaf juli elke week een van deze bedrijven en hun visie op innovatie kort voor. Vandaag: COVR bvba uit Balen.
COVR levert IT-ondersteuning tijdens internationale congressen en events. Opdrachtgevers zijn voornamelijk medische beroepsverenigingen. Het Balense bedrijf verzorgde o.a. alle IT-ondersteuning tijdens het World Diabetes Congress in Melbourne (2013), het European Cancer Congress in Amsterdam (2013) en World Nephrology Congress in Hong Kong (2014). COVR heeft 18 mensen in dienst en is 8 jaar actief. Made in Kempen sprak met zaakvoerder Tim Sleebus.
Wat betekent innovatie voor jou?
Tim Sleebus: Innovatie voor mij is het constant op zoek zijn naar redenen waarom mensen met ons of bij ons zouden willen werken.
Hoe pas je innovatie toe bij COVR?
Tim Sleebus: Voor onze klanten zijn wij uiteraard constant bezig met productvernieuwing en het verhogen van efficiëntie. Voor wat betreft ons personeel proberen wij een aangename werkomgeving te creëren met de nodige aandacht voor creativiteit en algemene bedrijfsethiek.
Voor wie binnen COVR is innovatie een aandachtspunt?
Tim Sleebus: Iedereen is betrokken bij innovatie. Wij verwachten van iedereen constructieve suggesties voor verbetering en vernieuwing, vooral op gebied van product development. Bij COVR gaat iedereen op kantoor elk jaar minstens twee keer mee op congres. Op die manier blijft er nauwe voeling met de omgeving waar de producten effectief ingezet worden en operationeel moeten draaien.
Hoe hou je die aandacht voor innovatie scherp?
Tim Sleebus: Tijdens de projectmeetings besteden we altijd de nodige aandacht aan producten, diensten en processen. Zoals hoger ook gemeld, gaat iedereen enkele malen per jaar mee op congres en wordt er verwacht dat ze met ideeën voor aanpassingen en vernieuwing terugkomen.
Wat leverden al die inspanningen concreet op?
Tim Sleebus: Nieuwe projecten, een beter productieproces, hernieuwde aandacht voor creativiteit, overleven in een concurrentiële markt, een verhoging van de omzet… Wij zijn in een dienstverlenende sector actief, en daarom ben ik ervan overtuigd dat dit de enige manier is om klanten te behouden en te winnen. Hetzelfde geldt voor het aantrekken en aanhouden van personeel: medewerkers moeten het gevoel hebben dat ons bedrijf meer te bieden heeft dan andere.
Welke uitdagingen in de toekomst zie je voor COVR?
Tim Sleebus: De grootste uitdaging is volgens mij net innovatie. We moeten immers competitief blijven in een internationale omgeving waar afstand en informatiedeling geen issue meer is.
Waarom neemt COVR deel aan het Feest van de Innovatie?
Tim Sleebus: COVR mag de webcast recording doen in ruil voor wat exposure (lacht).
Wat kunnen bezoekers bij de stand van COVR ontdekken?
Tim Sleebus: Bezoekers kunnen ons bedrijf leren kennen: een Kempense KMO die internationaal actief is in de evenementensector.
Wat verwacht je er zelf van?
Tim Sleebus: Ik verwacht er goed te kunnen netwerken, ik hoop nieuwe mensen te leren kennen waarmee we in een inspirerende omgeving van gedachten kunnen wisselen.