Onder het motto “De Voordenkers duivelse supporters!” steekt aannemer Mathieu Gijbels vanaf midden mei haar logo tijdelijk in een duivels jasje. De vlag in het logo van Mathieu Gijbels (bestaande uit de kleuren blauw, geel en groen) wordt tijdelijk vervangen door de Belgische driekleur. De rebranding van het logo gaat gepaard met verschillende acties die De Voordenkers rond het WK Brazilië uitgedokterd hebben.
”Onder de Belgische vlag in het logo hebben we een klein duivels staartje toegevoegd. De hoorntjes boven de driekleur maken het geheel helemaal af. Een overduidelijke knipoog naar onze nationale ploeg dus”, licht Herman Verwimp, Marketing & HR Directeur bij Mathieu Gijbels toe.
“Een logo rebranden doe je natuurlijk niet zomaar, en daarbij ga je niet over één nacht ijs”, aldus Herman Verwimp. “De mensen die ons kennen, weten echter dat wij af en toe wel eens uit de band durven springen. Bovendien sluit de tijdelijke rebranding van ons logo perfect aan bij wat er leeft tussen onze mensen. Bijna al onze 312 medewerkers zijn tijdens het WK voetballiefhebbers in hart en nieren”.
“De rebranding van ons logo vormt de perfecte voorzet voor een aantal andere acties die we rond het WK organiseren”, gaat Herman Verwimp verder. “Zo krijgen al onze Gijbels camionetten het nieuwe duivels logo, en ook onze werfcommunicatie wordt op bepaalde plaatsen in een duivels kleedje gestoken. En als kers op de taart zullen al onze digitale communicatiekanalen – onze website, social media en onze email handtekening – gebrand worden met dit logo. En ja, ook onze Nederlandse collega’s zullen zich even “Belg” moeten voelen”.