Katz steunt jonge Einsteins

>Wetenschapswedstrijd fotoVorige zaterdag vond de derde editie van de wetenschapswedstrijd plaats in het Sint-Jan Berchmanscollege in Westmalle. Katz was als hoofdsponsor aanwezig en ondersteunde zo de jonge Einsteins.

Een 3D-printer, lavalampen en een automatische sorteermachine, het is maar een greep uit de projecten die voorbije zaterdag de revue passeerden op de wetenschapswedstrijd in Malle. 48 leerlingen toonden trots hun eigen creatie aan een externe jury. De aanwezige professoren en kenners uit het bedrijfsleven keurden met kritisch oog het werk van de jonge wetenschappers.

Ook Katz was aanwezig om de projecten te bewonderen, samen met een groot aantal bezoekers. “We hebben heel bewust een actie op poten gezet om de bezoekers van de opendeurdag naar de wetenschapsbeurs te lokken”, legt Anouschka Katznelson, zaakvoerder van Katz, uit.

“De wetenschapsbeurs vond plaats tijdens de opendeurdag van het Sint-Jan Berchmanscollege in Malle. Meestal komen er weinig bezoekers naar de wetenschappelijke projecten kijken, omdat er tijdens de opendeurdag ‘interessantere’ activiteiten plaatsvinden zoals bijvoorbeeld het rugbytornooi. Om ervoor te zorgen dat de bezoekers toch naar de beurs zouden komen, organiseerden we een fotowedstrijd. Bezoekers konden naar de stand van Katz komen (in dezelfde zaal waar de wetenschapswedstrijd plaatsvond) en zich met verschillende attributen als ‘wetenschapper’ verkleden. Dit werd dan vastgelegd op foto. Momenteel loopt nog onze ‘like-actie’ op Facebook. De foto die tegen volgende week de meeste likes heeft, wint een polaroid fototoestel.”

Om iedereen op de hoogte te brengen van foto-actie werd vooraf geadverteerd en tijdens de opendeurdag werden flyers uitgedeeld. Het resultaat was dat erg veel bezoekers zich naar de zaal van de wetenschapsbeurs begaven om een foto te laten maken, en dan verder gingen om alle projecten te bekijken.

“We hadden zelf nooit gedacht dat dit zo’n succes ging zijn. De voorbije jaren waren er op de beurs telkens wel wat ‘dode’ momenten waarbij er geen bezoekers waren, maar nu waren er constant mensen om de projecten te bewonderen. De leerlingen die deelnamen met hun project waren dan ook erg trots omdat dat ze zoveel belangstelling kregen.”

Katz organiseerde deze fotoactie, sponsorde een deel van het prijzengeld en gaf de deelnemende leerlingen enkele gadgets. Waarom ze dit doen? “Als selectiekantoor komen we vaak in aanraking met bedrijven die wetenschappelijk geschoolde werknemers zoeken”, zegt Anouschka Katznelson. “Bovendien is het knap om te zien hoe deze leerlingen reeds op jonge leeftijd op een professionele manier met wetenschap bezig zijn. Ze verdienen daarom meer dan 200% ondersteuning!”

Katz is een erkend wervings- en selectiebureau en sinds 1994 actief vanuit Zoersel.