Het Japanse automerk Subaru vierde vorig jaar zijn 55ste verjaardag en is al meer dan 30 jaar actief in de Benelux. Dat je consumenten in de kijker moet plaatsen en de kracht van merkambassadeurs moet gebruiken weet ook Subaru. Om hun online aanwezigheid te vergroten, lanceerde ze samen met Think Tomorrow de campagnewebsite „hashtag Subaru”.
“De website heeft als enige doel om foto’s, video’s en andere user generated content van fans in de kijker te zetten. Subaru is meer dan een auto, het is een beleving. En die beleving kan niemand beter beschrijven dan de fans en gebruikers. Ideaal om online mond-aan-mond-reclame te stimuleren wat nog steeds de grootste impact heeft”, legt Emma Liekens uit.
Daarnaast verzorgt Think Tomorrow ook de online monitoring. Maandelijks wordt er gerapporteerd wat Europeanen via social media vertellen over Subaru. Aan de hand van gespecialiseerde software wordt er in kaart gebracht wie, wat en waar men online communiceert over het automerk.
Met dit project is het Kempische Think Tomorrow niet aan zijn proefstuk toe. Afgelopen jaar koos Lascal uit Hong Kong, gekend van de BuggyBoards, al voor de Herentalse firma. Ook eerdere campagnes voor Game Mania, Duvel, C&A en Neuhaus overschreden de landsgrenzen.