IJsboerke gaat meer Belgische partnerships aan

kaatje-potjeIJsboerke breidt haar samenwerking met Studio 100 uit. Voordien werden er al Bumba en Piet Piraat-ijsjes op de markt gebracht door IJsboerke – met ijsjes van Maya de Bij en de K3-cornets met innovatieve roze hoorntjes. Ook de licentie van Plop is door IJsboerke overgenomen. In elke verpakking van de ijsjes verbonden aan Studio 100 vindt de klant een gadget en een kortingsbon, geldig voor elk Plopsaland-park, terug.

Vanaf april lanceert IJsboerke een eerste referentie in samenwerking met VRT. Het gaat om een ijsje rond het televisie-figuurtje Kaatje, waarbij de verpakking bestaat uit vier bekertjes met een combinatie van vanille- en aardbei-roomijs. Bij elk potje wordt een gratis kindertattoo gegeven.

In het verleden lanceerde IJsboerke al samen met Jules Destrooper een succesvol innovatief product: La Galette werd een vanille roomijsje omhuld met Belgische chocolade verrijkt met karamelsaus, tussen twee echte wafeltjes van Jules Destrooper. Dit wordt nu uitgebreid naar een verpakking voor de horecaklanten.

“We geloven sterk in Belgische partnerships. Op deze manier blijft de koopkracht in België behouden. De meerderheid van onze grondstoffen en verpakkingen is trouwens afkomstig uit België. We zijn steeds op zoek naar innovatieve samenwerkingen met merken die net als ons, kwaliteit hoog in het vaandel dragen. We zijn momenteel in gesprek met verschillende Belgische partners en zijn nu in een testfase voor de ontwikkeling van alweer nieuwe producten. Meer kan ik daarover momenteel niet kwijt, maar dat het lekker zal zijn, dat staat vast!”, vertelt Peter Janssen.