IJsboerke onthulde vorige week de nieuwe huisstijl met een fris logo en nieuw design voor onder andere de verpakking van de ijsdozen van 2,5L en 1L. Daarnaast werd vandaag ook de nieuwe website www.ijsboerke.be gelanceerd. Op sociale media zal de roomijsmaker zijn aanwezigheid verder uitbouwen. De IJsboerke-facebookpagina telt inmiddels 50.000 likers en ook op twitter werd recent een account opgestart.
“Op het nieuwe logo blijft het ‘IJsboerke’ het uithangbord. De bergen zijn verdwenen en het logo is meer open dan vroeger. Zo willen we ook dichtbij onze klanten staan. Onze ijsboer is nu druk aan het werk: hij bereidt zijn roomijs op een passionele manier. We blijven een Belgisch, authentiek en kwaliteitsvol product, dat met respect voor de traditionele waarden lokaal wordt vervaardigd.”, zegt Brand Manager IJsboerke Jef Segers.
Om de Belgische verankering van het merk een extra dimensie te geven zet IJsboerke na 30 jaar afwezigheid opnieuw de stap richting de professionele wielrennerij als mede-sponsor van het Belgisch talentenplatform Lotto-Belisol. Met de wielersponsoring zal IJsboerke nog meer prominent in beeld komen tijdens de lente- en zomermaanden. “Het logo van IJsboerke zal te zien zijn op de borst van het nieuwe Lotto-Belisol-shirt. Het spreekt vanzelf dat IJsboerke, dankzij deze samenwerking, een aantal mooie consumentenacties op touw zal zetten! De wielerkledij zal bovendien te koop worden aangeboden op onze nieuwe website”, aldus Jef Segers.
Tijdens het Hemelvaartweekend zal IJsboerke ook deelnemen aan de 5de editie van de ‘1000 km van Kom op tegen Kanker’. Een ploeg van 8 IJsboerkes, waaronder CEO Peter Janssen, zullen tussen 29 mei en 1 juni elk 125km trappen ten voordele van het goede doel. Meer info op: www.1000km.be
IJsboerke blijft partner van Vlaanderen Muziekland. Als klap op de vuurpijl zal de roomijsmaker op 16 juli de Vlaanderen Muziekland-karavaan, in samenwerking met de gemeente Kasterlee, naar Tielen halen. De bedrijfsterreinen van IJsboerke zullen worden omgetoverd tot een muzikaal volksfeest voor duizenden muziekliefhebbers.
“IJsboerke is momenteel aanwezig in 98% van de supermarkten die merken distribueren en men kan onze producten vinden bij maar liefst 4.500 horecazaken in België. Door onze innovaties, de partner- en sponsorships en onze aanwezigheid op sociale media willen wij dicht bij de klanten staan want IJsboerke is en blijft een sterk Belgisch verankerd merk. Onze ambitie is groot. Blijf ons volgen in 2014, wij zullen u blijven verrassen.”, sluit CEO Peter Janssen af.