Inspirerende starter Appleberg en BME worden één

bme-logoAppleberg, de e-commerce strateeg uit Geel, en BME, de specialist in online strategieën en e-fulfilment, worden in 2014 één bedrijf. Ruben Opheide en Daniel Ciccodemarco leidden eerder al samen Appleberg. BME was een eerdere vennootschap van Daniel Ciccodemarco die aanvankelijk vooral webshops maakte, servers verhuurde en online marketingstrategieën ontwikkeld. Appleberg verwierf vooral naamsbekendheid doordat het de volledige logistieke keten achter een webshop coördineerde en opvolgde.

„Door beide bedrijven in één vennootschap onder te brengen, bieden we de volledige schakel in e-commerce”, licht Daniel Ciccodemarco toe. „Als een ondernemer een online activiteit wil opzetten, moet hij vaak één tot vijf bedrijven contacteren om dit gelanceerd te krijgen. Eigen ervaring leerde ons dat de lancering en de groei van een webshop veel uitdagingen met zich meebrengen. Webwinkeliers worden geconfronteerd met een heleboel schakels en aanspreekpunten in die keten, met gebrek aan tijd en/of ruimte voor het logistieke gedeelte en met steeds hogere verwachtingen van klanten. Dat leidt tot onnodige frustraties en vertraagt de realisatie en de groei van een ambitieus e-commerceproject.”

BME biedt alle schakels onder één dak: de ontwikkeling en het beheer van de webshop, de afhandeling van betalingen, opslag van goederen, orderverwerking en –verpakking, verzending en klantencontact. „Zo ontzorgen wij onze klanten, zodat die zich kunnen focussen op hun kernactiviteit: bezoekers naar hun webshop leiden, een aantrekkelijk productportfolio samenstellen en voor tevreden en trouwe klanten zorgen. Omdat alle activiteiten gecentraliseerd zijn en BME de hele keten coördineert, bespaart zo’n totaaloplossing op maat online handelaars tijd en geld. Bovendien hebben ze te allen tijde inzage in en controle op voorraden en leveringen.”

Het magazijnsysteem maakt het mogelijk dat inkomende leveringen – na een controle op hoeveelheid en kwaliteit – onmiddellijk verschijnen in de voorraad en dat bestellingen automatisch worden verwerkt. Het systeem geeft de online handelaar ook 24/7 en real-time inzicht in de status van de voorraad, verkoop, orderverwerking en –levering, en behoudt zo maximaal inzicht en controle. “We bedienen meerdere webwinkeliers,” zegt Ciccodemarco, “daarom kunnen we onze klanten de verwerking, verpakking en verzending aan voordelige tarieven aanbieden, ongeacht maat of gewicht van de orders. Verschillende koeriersdiensten zorgen er dan voor dat de bestellingen dagelijks bij de klant worden afgeleverd.”