CandyCard uit Berlaar maakt al sinds 1988 Belgische chocoladeproducten die voornamelijk geëxporteerd worden. Het bedrijf ontwikkelde een eigen bedrukkingstechniek waarmee zelfs foto’s tot in de kleinste details kunnen worden weergegeven met een verbluffende kwaliteit. Luxe chocoladeproducten die ook uitermate geschikt zijn voor promotionele doeleinden. “Belgische chocolade is erg gekend in het buitenland. Wij decoreren dit nobele product met een dun laagje witte suiker via een gepatenteerde techniek. We blijven hierbij bewust weg van kleurtjes en kleurstoffen. Het gaat hem immers om de chocolade”, aldus Frank Hens, general manager van CandyCard.
“Onze belangrijkste markt is Duitsland. Daar zijn wij bijvoorbeeld marktleider op het vlak van city scenes of travel retail marketing. CandyCard maakt er alle toeristische bezienswaardigheden in chocolade: historische gebouwen, kunstwerken, stadsgezichten, noem maar op.”
Een groot deel van de klanten van CandyCard situeren zich in het BtoB-segment of zijn actief in hospitality. Het bedrijf levert aan toprestaurants en klassehotels wereldwijd en aan de promotionele markt. “Onze chocoladeproducten worden vaak aangeboden op internationale beurzen of als relatiegeschenk. In België zijn onze producten beschikbaar via TD Import uit Turnhout.”