Op 29 september zullen medewerkers van Mathieu Gijbels op de dierenmarkt in Mol nestkastjes verkopen voor het goede doel. De nestkastjes zijn afgelopen vrijdag door maar liefst 115 medewerkers, dat is meer dan één derde van alle medewerkers, gebouwd. “We verkopen de nestkastjes aan collega’s, familie en vrienden, of bedrijven hier uit de buurt”, vertelt gedelegeerd bestuurder Mathi Gijbels. “Ook op lokale markten, zoals die van Mol, en via onze Facebook pagina zal je ze kunnen kopen.” In totaal werden er 16 000 schroeven en liefst 2,4 kilometer gezaagd hout gebruikt om de 1 000 nestkastjes te kunnen maken.
De opbrengst van de verkoop gaat integraal naar KeiSolidair, een campagne van Een Hart voor Limburg. De actie van Mathieu Gijbels is meteen de eerste KeiSolidair actie dit jaar, en ook de officiële aftrap voor de KeiSolidair campagne van 2013.
Gedelegeerd bestuurder Mathi Gijbels was enorm tevreden toen hij vrijdag tussen zijn mensen aan het werk was. “Ik ben bijzonder fier. We zijn hier met 115 collega’s, 1 op 3 medewerkers doet mee, die vrijwillig na de werkuren een stuk van hun vrije tijd spenderen aan KeiSolidair”, aldus Mathi Gijbels. “Toen we binnen onze organisatie de oproep lanceerden om KeiSolidair te steunen, hoopten we initieel op een vijftigtal vrijwilligers. Gaandeweg zagen we de lijst groeien tot meer dan honderd. Een bewijs dat onze mensen het hart op de goede plaats hebben”.
“We hopen op een goede verkoop zodat we een bedrag van 10 000 euro kunnen schenken aan KeiSolidair. Voor de geïnteresseerden: een vogelkastje is te koop voor 9 euro per stuk”, voegt Mathi Gijbels toe. “Ze zijn verkrijgbaar in neutrale, maar ook in bonte kleuren. En natuurlijk hangen we ook nestkastjes in de typische Gijbels driekleur op ons terrein.”