De gele werkhandschoenen die overal in Geel opdoken, zijn een éénmalige guerrilla-actie van het reclamebureau Soulmedia. Met die actie en stunt wordt de nieuwe vestiging van Deschacht op de vroegere Alcatel-site langs de E313 in Geel aangekondigd. “Wij kregen van de firma Deschacht de opdracht om hun nieuwe vestiging in Geel met een opmerkelijke actie aan te kondigen”, vertelt accountmanager en advisor Jan de Jong van Soulmedia. “In tijden dat er nogal snel met gas-boetes wordt gestrooid en sinds kort ook wegwijzers worden weggehaald, moesten we creatief zijn.”
Er zijn ruim 100 levensgrote werkhandschoenen verspreid rond de nieuwe brug, de watertoren, enzovoort. “De gele kleur komt er omdat het logo van Deschacht geel is en het ook in Geel te doen is. De handschoen wijst op bouwprofessionals en de doe-het-zelver.” De handschoenen zijn levensgroot en hangen verspreid van de afrit tot aan de nieuwe vestiging.
Het is de zevende vestiging van de aanbieder van producten voor Riolering & Afvoer, Dak,Gevel en Isolatie en Folies. Het terrein in Geel beslaat ongeveer 30 000 vierkante meter, waarvan in de eerste fase 20 000 vierkante meter wordt aangesneden (7 000m² magazijn, 12 500m² voor buitenopslag en parkeergelegenheid, en nog eens 1 500m² showroom en kantoorruimte). Deschacht koos voor Willy Naessens als aannemer.
Deschacht realiseerde in 2012 een omzet van zo’n 70 miljoen euro. In totaal werken bij Deschacht (inclusief de Waalse vestiging in Herstal, Collinet) zo’n 110 medewerkers. In de nieuwe Geelse vestiging, die ondertussen een week geopend is, werkt een team van een tiental mensen.