Awebmarketing investeert in Amerikaanse licenties

JEF VIAENE 2In oktober 2012 heeft Jef Viaene Awebmarketing opgestart om bedrijfsleiders vooruit te helpen op het gebied van internetmarketing. Dat bedrijf komt er op basis van zijn eigen ervaringen. “In binnen – en buitenland ben ik steeds op zoek naar manieren om mijn eigen bedrijven te laten groeien en meer succes te bezorgen. Aangezien de Belgische internetmarketingbedrijven de verwachtingen qua omzet en klantenwerving via het internet niet invulden, heb ik zelf het initiatief genomen”, vertelt CEO Jef Viaene. Hij trok naar Amerika, volgde er cursussen en kwam er in contact met de grootste, meest succesvolle internetmarketinggoeroes van Amerika. Van deze Amerikanen kocht hij de nodige licenties.

De opstart van Awebmarketing, nu een half jaar geleden, is een enorme investering geweest: de cursussen in Amerika, het aankopen van de nodige licenties, de opstartkosten van het bedrijf (flyers, brochures, concept, testcases, website, etc.). Door die talloze investeringen draait Awebmarketing nog geen winst. Toch zijn de resultaten gunstig. Het bedrijf is groeiende. “We werken elke dag aan goede referenties, kwalitatief personeel en het optimaliseren van onze pakketten.” Zo zijn er drie standaardpaketten: AWEB brons, AWEB zilver en AWEB goud. Awebmarketing richt zich naar Vlaamse kleine –  en middelgrote ondernemingen. Via verschillende media bereiken ze hun klanten: ontbijtsessies, het internet, e-mailmarketing, beurzen, educational marketing, accountmanagers, etc..

Op dit moment is Awebmarketing uit Geel een klein bedrijf met drie vaste personeelsleden, die perfect op elkaar zijn afgestemd en samenwerken als een geoliede machine. “Verder hebben we enkele zorgvuldig uitgezochte freelancers waarop we regelmatig beroep doen.”