Sofim Dienstengroep realiseerde in 2012 een omzetstijging van 8 procent. Het hoofdkantoor is gevestigd in Hasselt, maar het bedrijf heeft ook heel wat Kempense klanten, die voornamelijk vanuit het Turnhoutse kantoor worden verdergeholpen. “Sofim heeft het afgelopen jaar sterk ingezet op de verbetering van de kwaliteit van haar dienstverlening”, verklaart algemeen directeur Frank Vols het resultaat. ”We trekken voluit de kaart van de werkgever en gaan constant op zoek naar manieren om onze klanten beter en nog meer proactief te ondersteunen. Daartoe hebben we de interne structuur en organisatie aangepast.”
Sofim een noodzaak in een doorgedreven digitalisering en automatisering van administratieve verwerkingen. “Zo kunnen we kort op de bal spelen en creëren we tijd om onze knowhow ten dienste te stellen van onze klanten. We willen ruimte maken om ons proactief op te stellen. Daarvoor willen we niet alleen onze medewerkers de tools in handen geven, maar ook onze klanten begeleiden in een sneller, efficiënter en beter personeelsbeleid.” “Met het nieuwe Sofim 2.0. willen we inzetten op gebruiksvriendelijkheid, kwaliteit en efficiëntie.” 2.0. verwijst naar de ontwikkeling van het internet tot een interactief medium waarbij gebruikers informatie ook uploaden en niet enkel downloaden.
Sofim telt momenteel zo’n 7.000 klanten, die een vaste loonbeheerder krijgen toegewezen. Het bedrijf stelt meer dan 120 mensen tewerk, verspreid over de kantoren in Turnhout, Hasselt en Overpelt.