Intracto breidt verder uit met overname SelTec

pieter janssens intractoHet Olense Intracto zet zijn opmars als digitale partner en dienstverlener verder. Via de overname van het handelsfonds van het Mechelse webbureau SelTec komen er zo’n 70, veelal grotere KMO-klanten uit gans Vlaanderen bij. “We nemen enkel de klanten over, niet het personeel”, klinkt het bij Pieter Janssens, gedelegeerd bestuurder van Intracto. “De klanten van SelTec zullen nu één voor één door de medewerkers van Intracto persoonlijk worden gecontacteerd.”

Als digital agency probeert Intracto voor elk webproject een professioneel antwoord te bieden. “We kunnen dan ook een prima continuïteit bieden aan de bestaande klanten van SelTec”, verklaart Janssens. “Daar bovenop kunnen we bijkomende diensten verlenen. Intracto heeft immers heel wat ervaring en kennis op vlak van online strategie en marketing in huis.”

De overname van SelTec is voor het Olense Intracto de vierde overname op amper twee jaar tijd. Na twee eerdere overnames, Bright Sites uit Herentals en Via Futura (Antwerpen), nam het eind vorig jaar ook de klantenportefeuille van Intago (Tielt-Winge) over. “Die overname zijn we nog volop aan het verwerken. De twee eerste overnames hadden we positief geëvalueerd, waarna we snel beslist hadden om op de ingeslagen weg verder te gaan”, vertelt Janssens. “De sector wordt stilaan volwassen. Een consolidatiebeweging is in volle opmars. En hierin wil Intracto resoluut een voortrekkersrol spelen.”

Momenteel werken er 42 mensen bij Intracto, maar ze zijn nog op zoek naar extra krachten voor de invulling van vier à vijf openstaande vacatures. “Dat zijn bij voorkeur mensen uit de Kempen, die een nauwe band kunnen ontwikkelen met het bedrijf en ook niet dagelijks in files moeten gaan staan.” Intracto werkt voor meer dan 700 diverse klanten, zoals HUBO, Brussels Airport, UNIZO, Cartamundi, Henco en allerlei overheidsinstanties.