Vanaf volgend seizoen zal het Nike-logo vier seizoenen lang op de Blauw-zwarte shirts van Club Brugge prijken. De voetbalclub heeft met de Amerikaanse sportartikelengigant Nike, met een grote vestiging in Laakdal, een nieuwe kledingsponsor aangetrokken. Ook alle andere elftallen worden vanaf dan gekleed door Nike, dat meteen ook een nieuwe impuls wil geven aan de Club-merchandising en -shop. Het is de eerste keer dat Club in zee gaat met Nike. Blauw-zwart werd sinds 2007 gekleed door Puma. Ook van 1976 tot 1995 was het Duitse sportmerk de kledingsponsor. Ook Adidas was gedurende twee periodes (1972-1976 en 1995-2007) de kledingsponsor.
“Beide partners delen hetzelfde DNA. Geef toe, de Nike-baseline ‘Just Do It’ spoort heel erg met onze ‘No Sweat, No Glory’ ”, verklaart algemeen manager Vincent Mannaert van Club Brugge de keuze. “Wij willen er altijd heel hard voor gaan en die spirit vinden we ook bij Nike terug. We bevinden ons trouwens in fantastisch gezelschap. Clubs als Barcelona, Inter Milaan, Arsenal, Manchester United, Juventus en PSV zijn al langer partner van Nike.”
Ook bij Nike zijn ze tevreden met de samenwerking. “Club Brugge is het grootste sportmerk van België, en we zijn vereerd om ons daaraan te kunnen binden”, verduidelijkt Gunter Neyens van Nike Teamwear. “Bovendien vinden we bij Club dezelfde hang naar vernieuwing en innovatie terug. Zo pionieren ze onder meer met hun Personal Performance Center voor de spelersbegeleiding en zijn ze als voetbalclub baanbrekend inzake sociale media. Ook wij zijn constant op zoek naar revolutionaire technologie om onze sportkledij nog beter te maken.”
Het Europese logistieke centrum van sportkledinggigant Nike is gevestigd langs de E313 in Laakdal. Sinds 1994 worden van hieruit de schoenen en kleding van Nike verdeeld over Europa, het Midden-Oosten en Afrika, kortweg EMEA. Toebehoren, zoals ballen, drinkbussen, sokken, e.d., worden sinds oktober 2007 ook vanuit de Kempen verdeeld.