Digiti zoekt nog bijkomende mensen

digitiHet gaat hen in eerste instantie om de fun. Groei en omzet zijn uiteraard sterke parameters maar bij het agentschap Digiti uit Zoersel moeten ze het vooral van interactieve creativiteit. Digiti is ontstaan als webdesigner maar is ondertussen uitgegroeid tot een agentschap dat nagenoeg alle nieuwe technologische toepassingen in en om het web aanbiedt.

Communicatie is vandaag de kern van veel nieuwe ontwikkelingen. Derek Dendievel heeft zich bij het begin van zijn actieve carrière meteen in die markt gegooid en zijn bedrijf Digiti stelselmatig verder uitgebouwd. Vandaag werken bij Digiti al 20 mensen. “We zijn ondertussen op zoek naar zeker nog drie bijkomende personeelsleden. Een projectmanager bv., een developer en een steengoede designer. We stellen onze kwaliteitseisen evenwel bijzonder hoog. Zeker in functie van ons internationaal klantenbestand willen wij optimale service verlenen.”

Digiti heeft zijn activiteiten ondertussen ondergebracht in zes verschillende divisies: webdesign, webapplicaties, branding, special motion, mobiele applicaties en diensten. Het zijn evenveel markten die internationaal sterk doorgroeien. “We hebben in de afgelopen jaren steevast een groei van 100% gerealiseerd. Ik reken ook voor dit jaar op zeker 30%.”

Crisis?  “Daar staan wij vandaag niet bij stil. Het is ons om de snelle bewegingen op de markt te doen.  Nagenoeg de helft van onze omzet komt uit het buitenland. Van klanten als het Amerikaanse verzekeringsbedrijf AIG, het transportbedrijf TNT, het farmabedrijf Johnson & Johnson (de eigenaar van Janssen Pharmaceutica), het transporbedrijf Veolia, Roots Software enz. Maar we tellen ook Unizo onder onze klanten, de Belgische overheid, de autodealer ATM enz.”

De internationale expansie gaat  vandaag zo snel dat Derek Dendievel zelfs al met de idee rondloopt om op termijn een eigen kantoor te openen in New York. “Het tijdsverschil speelt ons vandaag parten.”

Ondertussen zitten nog verscheidene “grote nieuwe contracten in de pijplijn. Daar zullen we in de komende weken ongetwijfeld over communiceren.”

Digiti is ondertussen nog altijd voor 100% eigendom van Derek Dendievel. Terwijl grote bedrijven ondertussen graag geld op tafel leggen voor de overname van kleinere concurrenten houdt Dendievel vast aan zijn eigen strategie. “Maar ze telefoneren inderdaad geregeld.”