Voor het bouwbedrijf Mathieu Gijbels uit het Limburgse Opglabbeek is communicatie traditioneel altijd een belangrijke prioriteit geweest. De specialist in bedrijfs- en kantoorbouw start een nieuwe campagne waarbij de onderneming zich positioneert als een “voordenker.” “Dit betekent dat wij onze klanten in alle opzichten begeleiden in het conceptuele denken rond hun bouwproject en bij de dagdagelijkse uitvoering ervan”, zegt marketingdirecteur Herman Verwimp.
Ook in de Kempen is Mathieu Gijbels een vertrouwde aanblik geworden. De Limburgers zijn actief op meerdere werven. Ze bouwen oa. twee baanwinkels in Geel, een nieuwe garage voor Mercedes in Schilde enz. Doelgerichte communicatie is een van de lijnen waarlangs de firma verder doorstoot. Mathieu Gijbels is overal opmerkelijk aanwezig. Niet enkel in de media.
Met de campagne om het bedrijf sterker uit te dragen als een voordenker wordt die strategie verder doorgetrokken. “Voordenken zit in onze genen”, zegt Herman Verwimp. “Wij noemen onze mensen al geruime tijd “voordenkers.” Waarom? Omdat onze voordenkers mensen zijn met jarenlange ervaring die steeds de lat hoger leggen en echt tot het uiterste gaan voor onze klanten, architecten, het bedrijf en de collega’s. Onze voordenkers begeleiden de klanten binnen de contractuele afspraken, stap voor stap tijdens het bouwproject. Als je met voordenkers je project bouwt bouw je heel wat veiligheid en zekerheid in om onbezorgd door het project te gaan.”
Personeelsdirecteur Chantal Vanaken geeft nog aan dat het begrip “De Voordenkers” niet alleen in de marketing en de communicatie een rode draad zal vormen. “Ook in ons HR-beleid gaan wij dat verhaal helemaal integreren”, zegt ze. “Onze kerncompetenties zijn helemaal verbonden met de Voordenkers.”
Mathieu Gijbels is een onderdeel van de Gijbels Group. De Gijbels Group tekent voor een omzet van pakweg 72 miljoen euro. Het bedrijf stelt 300 mensen tewerk. Tot de groep behoren ook nog Mavaro, een producent van balustrades en Immopro een specialst in bedrijfsvastgoed.