Goede communicatie is zeker in crisistijden uitermate belangrijk. Doelgerichte ondernemers maken van een degelijk communicatiebeleid een absolute prioriteit. Carlo Van Tichelen en Luc De Cuyper hebben hun marketingbedrijf Phobos & Actor daarom sterk gepositioneerd met een totaalaanbod in de sector. “Wij willen de bedrijfsleiders een heli-perspectief bieden op hun brede omgeving. Wij bieden hen de mogelijkheden om uit hun omgeving los te breken.”
Ondernemers die dag en nacht bezig zijn met hun bedrijf missen vaak het brede perspectief. Ze produceren allicht kwalitatief uitermate goede producten maar weten ze n!et altijd te plaatsen in een wereld die aan snelle veranderingen toe is. “Wij bieden hen met Phobos & Actor de kans om daaruit los te komen”, zegt Carlo Van Tichelen. “Wij bieden hen een full service aan in de communicatiewereld. Dat gaat dan van marketing, grafische vormgeving, e-marketing, copywriting, fotografie, direct mail, audiovisuele producten tot logo’s, folders, packaging, training, enz. Werkelijk de totaliteit van wat communicatie vandaag moet voorstellen.”
Phobos & Actor is als onderneming gegroeid uit de fusie van twee bureaus die elkaar kennelijk perfect aanvulden. “Wij hebben onze sterktes met elkaar gecombineerd. Luc: de man van de projecten en de opvolging. Ikzelf: de langetermijnstrategie. Wij werken vandaag perfect samen.” De fusie-onderneming is al die jaren sterk doorgegroeid tot een personeelsbestand van vandaag 14 mensen. De omzet is de 1,5 miljoen euro gepasseerd.
“De Kempen is vandaag onze core business. Wij hebben een dikke klantenportefeuille opgemaakt met bedrijven als Novatech, SAS, Kempen & Maasland, Landelijke Gilden, E10-hoeve enz. Wij doen zowel distributiebedrijven als BtoB-ondernemingen, non-profit organisaties als lokale handelsondernemingen.”
In het AZ St.-Elisabethziekenhuis van Herentals kun je perfect onderkennen in welke richting een bedrijf als Phobos & Actor werkt. De ploeg uit Geel kreeg van het ziekenhuis de opdracht mee om het ziekenhuis een nieuw logo mee te geven. De nieuwe logo moet meteen ook de start worden van een nieuw communicatiebeleid, een opdracht die finaal moet leiden tot een herpositionering van het meer dan 750 jaren oude gasthuis tot een modern “AZ Herentals.” Vooral de inbreng van zachte kleuren in het logo en de entourage is opmerkelijk. Er wordt meteen een andere sfeer gecreëerd. Bij Phobos & Actor hopen ze alvast dat het contract met Herentals op termijn de toegang kan forceren tot nog andere ziekenhuizen in de streek.
Phobos & Actor kreeg onlangs overigens opnieuw de opdracht om de communicatiestrategie van ’t Schaliken in Herentals te verzorgen voor het seizoen 2013/2014.