The Online Nut Company als gids bij internetmarketing

biekeNogal wat ondernemers lopen hopeloos verloren op het internet. Zeker als het om marketing gaat. Hoe begin je eraan? Hoe krijg je de klanten op je site? En eenmaal ze d’r zijn, wat dan? The Online Nut Company heeft in die problematiek een heel eigen marktniche gevonden. Charlotte Cools heeft onlangs trouwens twee ex-collega’s aangetrokken om het groeiend netwerk mee te ondersteunen.

“Het gaat erom dat wij de ondernemingen die belangstelling hebben voor het internet coachen in de richting van de initiatieven die ze willen ontwikkelen”, zegt Charlotte Cools. “Gaat het om de lancering van een online video op het net, de opmaak van een website, linkbuilding, social media marketing, gewone advertenties enz. Of wil het bedrijf beter scoren bij de zoekmachines? Wij hebben onderhand een heel netwerk uitgebouwd van bedrijven die wij als partner voor onze klanten kunnen voorstellen. Ik heb het in dit opzicht graag over clustering.”

Vanuit Heist-op-den-Berg doet The Online Nut Company het ondertussen uitstekend. “Wij hebben Kempense klanten als Codipack (Olen) of Blok Security (Herentals) in onze portefeuille kunnen opnemen. Verder Wellness Sleep (Emblem), Racor (Meerhout), Toro Europe (Oevel), Waterweelde (Tremelo), Themafashion (Mol), Didak Injection (Grobbendonk), Cucina d’Italia (Herentals), Frigo Noël & David (Booischot) enz. Of nationale bedrijven zoals het Vlaams en Neutraal Ziekenfonds. Het gaat effectief goed vooruit. Met Gina Moons en Kjelle Alaers d’r bij als partners kunnen we nu nog een versnelling hoger gaan.”

Klanten zoeken doe je vooral door netwerking. Actief aanwezig zijn in het sociale leven van de streek. “Wij zijn overigens niet vast gebonden aan leveranciers. We zijn totaal onafhankelijk en kunnen makkelijk omschakelen indien nodig.”

Wat hebben de klanten van The Online Nut Company daaraan? “Oh, ze sparen vooral op tijd en geld. Ze moeten maar bij één firma aankloppen en moeten daarbij allerminst inboeten op kwaliteit. Wij noemen onszelf notenkrakers. Het is aan de klanten om samen met ons een althans voor hen harde noot door te kraken en op die manier vlot een weg te vinden op het net.”