Hoeve De Blauwpoorte

Hoeve De Blauwpoorte pakt culinair uit samen met de betere traiteurzaken

HEULE – Met een nieuw concept (‘Bleu’) wil eventlocatie Hoeve De Blauwpoorte deze zomer alsnog scoren bij culinaire genieters. Met een soort van kwalitatieve pop-up horecazaak in een uniek kader. Daarvoor werden onder meer enkele van de betere traiteurzaken onder de arm genomen, die op geregelde tijdstippen hun kunstjes komen tonen. Diverse catering partners geven gedurende een volle week het beste van zichzelf. Staan onder meer op de affiche: Bon-Apart, Boxy’s, Deldycke traiteurs en Van Wonterghem Catering.

Tania Huys is de eigenares van de vroegere omwalde vierkantshoeve. Samen met dochter Sarah Kemseke organiseren ze sinds 2018 al heel wat succesvolle events. Het nieuwe en tijdelijke concept Bleu van feestzaal Hoeve De Blauwpoorte moet nu tijdelijk een place to be worden om culinair te genieten. Het concept werd mee van de grond geholpen door het Kortrijkse marketingkantoor Easybranding. De Blauwpoorte kleurt nu letterlijk blauw. Samen met haar partners wil Hoeve De Blauwpoorte met Bleu een lichtpunt bieden in deze moeilijke tijden.

Waar Hoeve De Blauwpoorte (Kortrijk-Heule) normaal hun drukste periode heeft met prachtige huwelijken, wachtte er sinds maart een lege feestzaal. “Ons hart bloedde”, laat Sarah Kemseke weten, die samen met haar mama Tania Huys de feestzaal runt. “Deze zaak is onze passie en we vonden het ook verschrikkelijk voor alle koppeltjes die bij ons hun droomdag moesten beleven.”

Maar stilzitten en afwachten is geen optie voor moeder en dochter. “Op ons domein van 2,5 hectare kan alles nu in absolute veiligheid en volgens de maatregelen verlopen”, zegt Sarah. “Wij zien Bleu als een eerste positieve stap in de goede richting na zeer moeilijke tijden. Op deze manier konden wij opnieuw onze zaak openen, steunden we onze partners, zorgden we voor werkgelegenheid en konden mensen blijven genieten van een culinaire ervaring op een unieke locatie die normaal niet vrij toegankelijk is voor het publiek.” 

Het werd alvast een vliegende start. 14 dagen na de lancering (eind juni) stond de teller van het aantal reservaties bij Bleu al op 170, goed voor een 700-tal couverts.