KORTRIJK – De 24 uur van Zolder, die gepland stond in het weekend van 8-9 augustus, wordt wegens het coronavirus uitzonderlijk verschoven naar het weekend van 7-8 november. Ook Xwift Racing Events maakt zich klaar om in marge een netwerkevenement met ondernemers te organiseren tijdens de unieke wintereditie van de 24 uur van Zolder, hét race-evenement waar duizenden autoliefhebbers naar toe trekken. Ook West-Vlaamse ondernemers beproeven hun geluk en racen mee in droombolides.
Met Xwift Racing Events wil Pieter Denys, CEO van het Oost-Vlaamse transportbedrijf Xwift, de klassieke manier van netwerken naar een hoger niveau tillen. Om dit te verwezenlijken schakelt het bedrijf een versnelling hoger. 25 ondernemers worden, met behulp van een intensieve race initiatie onder leiding van een professioneel team geïntroduceerd in de wereld van de autosport. De 24 uur van Zolder wordt, na een intensief trainingsparcours, de apotheose waar Xwift Racing Events met vijf omgebouwde wagens aan de startgrid komt aangereden.
Voor de eerste editie van The Race wil Xwift Racing Events het vermogen flink opdrijven en roept de hulp in van vier bekende Vlamingen. Naast acteur Andy Peelman en sterrenchef Wout Bru kan ook zanger en acteur Gunther Levi niet wachten om achter het stuur te kruipen om de The Holy Ground van Zolder te betreden. Actrice en presentatrice Ruth Beeckmans voegt als enige vrouw wat meer pit toe aan het mannelijke trio. Zij zal samen met haar collega BV’s opgeleid worden om de uitputtingsslag met ontelbare laps, scherpe bochten en inhaalmanoeuvres tot een goed einde te brengen.
Andere manier van netwerken
25 ondernemers of managers uit verschillende sectoren (lees: fashion, retail, verzekering, …) volgden net als de bekende ambassadeurs een intensieve race initiatie onder leiding van een professioneel team. Ook West-Vlaanderen zendt zijn zonen uit, met verzekerde deelname van een vertegenwoordiger van Alumac (Kortrijk, gespecialiseerd in maatwerk van vrachtwagenopbouw, containers, containersystemen, kranen, kippers en hun specifieke herstellingen/depannages) en GTV (Harelbeke, marktleider in communicatie oplossingen voor B2B en de residentiële markt).
Xwift Racing Events bouwde voor de gelegenheid zelfs een hele ruimte om tot een ware simulatorroom. Met de simulatortrainingen achter de rug is het moment waar de deelnemers maandenlang naar toe hebben gewerkt eindelijk aangebroken: achter het stuur kruipen van de handgebouwde BMW en het circuit voor de eerste keer verkennen. “Met Xwift Racing Events wil ik het klassieke circuit van netwerkevents naar een hoger niveau tillen en de ‘fun’ in het netwerken terugbrengen om samen een nieuwe dimensie te creëren in het ondernemerschap”, zegt Pieter Denys, CEO Xwift Racing Events. “Via de intensieve race initiatie leer je bovendien je collega-ondernemers op een andere manier kennen.”