ROESELARE – Het beursgenoteerde West-Vlaamse mediabedrijf Roularta Media Group (RMG) laat na beurstijd weten dat het een bindend bod heeft uitgebracht op de tv-weekbladen Moustique en Télé Pocket, op vandaag uitgegeven door de Waalse groep Nethys. Moustique en Télé Pocket hebben een wekelijks betaalde verspreiding (CIM) van respectievelijk 50.000 en 22.000 exemplaren, en zijn op hun retour.
RMG, dat vandaag geleid wordt door CEO Xavier Bouckaert, is in Wallonië niet aan zijn proefstuk toe. Het geeft er een hele reeks vooraanstaande magazinemerken uit zoals Le Vif L’Express (met Le Vif Weekend en Le Vif Focus), Femme d’Aujourd’hui, Trends-Tendances, Flair, Sport Foot Magazine, Télépro, Plus, Gaël, La Maison Victor, Le Journal du Médecin, Fiscologue en Datanews. Die magazineredacties opereren in volle redactionele onafhankelijkheid vanuit het Brussels Media Center (nabij Evere), waar ook Trends en Knack een onderkomen hebben. RMG bezit ook de Waalse zakenzender Canal Z en heeft nog een participatie van 50% in Mediafin, de uitgever van onder meer L’Echo, Sabato en De Tijd.
Met dit kwalitatieve aanbod van magazinemerken, is RMG naar eigen zeggen in staat om een duurzame toekomst aan Moustique en Télé Pocket te garanderen. De knowhow en investeringen met betrekking tot de ontwikkeling van abonnementen en digitalisering zouden eveneens aangewend worden voor Moustique en Télé Pocket. RMG investeerde gedurende de laatste jaren fors in zijn digitale infrastructuur en skills om nieuwe digitale advertentie-en lezersmarktinkomsten te ontwikkelen.