carjack foto nieuwsblad

Starter in de kijker: Carjack wil fris geluid bieden in de autowereld

IZEGEM – Of de markt van de autoverkoop al lang verzadigd is? Dat dacht u maar. In 2019 richtten Ieperling Simon Feys en Izegemnaar Thomas Hanssens hun nieuwe zaak Carjack op, met een duidelijk omschreven missie: een relevant en klantgerichte platform bieden dat mensen op een eenvoudige manier helpt de wagen en de deal te vinden die écht bij hen past. Nu, in het post-corona tijdperk, zetten ze al een nieuwe stap voorwaarts.

De starters achter Carjack (dat zijn West-Vlaamse basis heeft in Izegem) hebben nu beslist om niet alleen auto’s aan te bieden, maar ook de financiële deal die best past bij de aanschaf van het voertuig. “Door deze uitbreiding van onze service vergroten we niet enkel het aanbod maar ook de relevantie en meerwaarde voor de gebruiker”, aldus Thomas Hanssens. “Het zorgt er tevens voor dat we commercieel relevanter zijn voor een breder publiek. Zo vormt deze tool het ideale uithangbord voor dealers, stock- verkopers en leasemaatschappijen. De eerste commerciële overeenkomsten nog vóór de livegang bevestigen dit vertrouwen.”

Corona-pauze

“Voor ons kwam de corona-pauze (zoals wij deze noemen) niet ongelegen”, zeggen de jonge starters. “We verlegden de focus van het commerciële naar het product om op die manier nog verder, en vooral ons beter te profileren. Naast het begeleiden van consumenten naar de ideale deal wordt Carjack nu ook een communicatieplatform tussen vraag en aanbod. Een feature waar we veel sneller mee van start kunnen gaan zijn dan initieel gepland. Anderzijds zorgt deze volgende stap er ook voor dat verkopers ook sneller in contact kunnen komen met consumenten en op die manier de eerste fysieke showroombezoeken eigenlijk kunnen beperken. Zo merken we dat consumenten meer dan ooit tevoren de digitale weg nemen om hun wagen te kiezen.”