van renne thibault

Luxe ondernemer Thibault Van Renne vestigt zich met flagshipstore op de Place M’as-tu vu in Knokke

KNOKKE – Thibault Van Renne, een begrip als het gaat om handgeknoopte tapijten, heeft zijn showroom in zijn thuisstad Gent ingeruild voor een prestigieuze nieuwe flagshipstore aan het mondaine Albertplein in Knokke-Heist. Met de nieuwe showroom, ontworpen door de Antwerpse architect Dieter Vander Velpen, brengt Van Renne naar eigen zeggen zijn luxueuze ontwerpen dichter bij zijn high end doelpubliek.

De komst van Van Renne naar Knokke wordt gemeld door de website van de badstad. Met de lancering van zijn merk voor luxetapijten in 2006, ontketende Thibault Van Renne een revolutie op de markt: zijn tapijten verenigen computertechniek met een eeuwenoud ambacht, waarbij nooit geziene patronen en kleuren een brug slaan tussen heden en verleden.

De designs worden gesmaakt door particuliere én professionele klanten van over de hele wereld die online bestellen of speciaal naar België afzakken om de juiste keuze te kunnen maken qua design, kleurschakeringen en materialen. Een internationaal cliënteel, waaronder ook de rich and famous, architecten en interieurarchitecten uit binnen- en buitenland die de tapijten verwerken in al dan niet grootschalige high-end projecten: allemaal kunnen ze voortaan terecht in de flagshipstore in Knokke die de nieuwe draaischijf wordt van het luxe maatwerk van Thibault Van Renne, aldus steeds de website van de chique kustgemeente.

Nieuw tijdperk

De opening luidt het begin van een nieuw tijdperk in voor het Belgische label dat al bijna 15 jaar de markt der handgeknoopte luxetapijten veroverde vanuit de showroom in Gent. Mede door de invoering van het mobiliteitsplan bleek de showroom steeds minder op zijn plek in de Arteveldestad en keek Van Renne uit naar nieuwe horizonten. Zijn oog viel op een pand aan het prestigieuze Albertplein (ook wel de Place M’as-tu vu genoemd) in Knokke, in het hart van de mondaine badstad waar een concentratie aan luxelabels en kunstgalerijen een koopkrachtig publiek lokt.