DistriMedia CEO de Wulf frank

Uitgeverij Lannoo ziet zijn e-commerce dochter DistriMedia groeien als kool

TIELT – Uitgeverij Lannoo is meer dan boeken alleen. Met e-commerce dochter en distributieplatform DistriMedia (50 werknemers) heeft het ook nog een andere troef in huis. Rond deze tijd nam DistriMedia versneld een tweede locatie in Tielt in gebruik vanwege de snelle groei van haar e-commerce fulfilment activiteiten. Sinds de overname van Sprintpack Logistics in Sint-Niklaas, begin 2018, is DistriMedia een van de belangrijkste e-commerce spelers van het land. Mede door de exponentiële vraag sinds de corona-epidemie is beslist om per direct in Tielt een extra locatie van 4.000 m² in gebruik te nemen.

Sinds begin 2019 groeiden de e-commerce fulfilment activiteiten van DistriMedia pijlsnel, mede door zijn geavanceerde selfservice portal en diverse connectoren met populaire e-commercesystemen. Ook worden Belgische webshops steeds groter en professioneler, een belangrijke trend die in mei 2020 ook door sectororganisatie BeCommerce werd opgetekend, waardoor de uitbesteding van e-commerce fulfilment steeds vaker aan de orde komt voor bedrijven. “Tot februari 2020 tekende DistriMedia regelmatig stijgingen van 30% en meer”, aldus CEO Frank de Wulf van DistriMedia. “Tijdens de lockdown als gevolg van de corona epidemie, kenden we weken waarin het aantal zendingen zelfs verdriedubbelde.”

De nieuwe locatie van DistriMedia is op slechts anderhalve kilometer van de huidige vestiging. “Onze nieuwst klant Banwood, een merk van kinderfietsen dat we hier opstarten, is trouwens het bewijs dat ook Belgische fulfilment centra kunnen meedingen én winnen bij internationale prijsvragen”, zegt de Wulf. DistriMedia heeft de ambitie om naast Oost- en West-Vlaanderen ook in de andere Vlaamse provincies nog activiteiten te ontplooien.