Projectnaam

Marketing- en communicatiebureau GBL investeert in nieuwe thuis en in nieuwe mensen

KORTRIJK – In coronatijden zijn veel bedrijven bezig met crisisbeheer. Pieter Lefevre, CEO van het snel groeiende Kortrijkse marketing- en communicatiebureau GBL Studio, had de voorbije weken even andere besognes aan het hoofd: de intrek in een gloednieuwe omgeving en nieuwe medewerkers aantrekken. Want een crisis is een kans om te groeien, aldus de CEO.

Ondernemen in coronatijden? “Het vraagt lef, perspectief en innovatie”, aldus Pieter Lefevre. “Terwijl de ene ervoor kiest om af te wachten, durfden wij andere stappen te zetten door te investeren in een nieuw kantoor én in extra mensen. Investeren is in deze periode extra uitdagend, maar moeilijke situaties zorgen voor een nieuwe kijk en kunnen onze drive alleen maar verscherpen. We willen er staan. We groeien nu om ook onze klanten te helpen groeien als dit dit allemaal voorbij zal zijn.”

GBL Studio is een van de weinige bedrijven die de lockdown aanwendt om uit te breiden, op basis van een creatief concept van het Veurnse Stack’D. “In tijden van crisis moeten we extra gas geven”, vindt Lefevre over zijn aanpak in tijden van corona. “We zijn niet het type dat afwacht, we zijn denkers én doeners. Deze crisis heeft ons allemaal overspoeld, maar je bent maar beter voorbereid op wat erna komt. Door nu stappen te durven zetten, kunnen we later creatief het verschil maken. De laatste maanden hebben we heel wat ervaring en extra talent aangetrokken. Van strategen over off- en online specialisten tot webdesigners. Om iedereen een aangename werkplek te geven, werd extra ruimte een must, en zochten we in ons bestaand kantoor een nieuw evenwicht tussen samenwerken en afgezonderd werken. We breidden uit met onder andere ruimere vergaderzalen, verschillende werkplekken en een ruim personeelsrestaurant.”

Meerwaarde bieden

GBL Studio uit Heule bestaat dit jaar dertig jaar en groeide uit tot een van de grootste creatieve bureaus in West-Vlaanderen. “We zijn geen communicatie- of marketingbureau zoals de andere”, zegt Pieter Lefevre. “We voeren niet zomaar uit wat ons gevraagd wordt, maar gaan verder dan dat. Ons team van communicatiespecialisten gaat dieper, werkt supergoed samen en versterkt elkaar. Elke opdracht is een nieuwe uitdaging om te bewijzen dat we meer realiseren dan wat de klant verwacht.”