Ghysels Gunter 20

Get Driven focust zich op ‘reculer pour mieux sauter’

KORTRIJK – De Kortrijkse scale-up Get Driven, die chauffeurs in uw eigen wagen aanbiedt via een app, investeert momenteel volop in interne knowhow. Het innovatieve bedrijf lanceerde begin 2019 zijn app die momenteel ruim 3500 gebruikers telt wat goed was voor een omzet van ruim anderhalf miljoen euro. Nu de eerste stap is gezet, zet Get Driven fors in op technische perfectie en haalt hiervoor nieuw talent aan boord. In het mooi Frans heet dat dan: “Reculer pour mieux sauter.”

“We zijn een dienstenbedrijf maar eigenlijk staat of valt onze volledige organisatie met de software”, zegt oprichter en CEO Gunther Ghysels. “Onze app en de desktop versie ervan is een groot deel van de customer experience geworden. We zien uit statistieken dat we zelden of nooit te maken hebben met een slechte ervaring wat betreft de chauffeurskwaliteiten. We hebben een strenge selectieprocedure en een enorme organische instroom waardoor we die kwaliteit goed kunnen managen. We hebben voor de lancering in Duitsland zelf een game laten bouwen waar we drivers leren hoe ze defensief kunnen leren rijden.”

Get Driven kreeg echter wel reacties op de user experience van de platformen. “We moeten deze continu verbeteren, nieuwe features ontwikkelen, makkelijke betalingssystemen integreren en transparantie waarborgen”, aldus Ghysels. “Per slot van rekening ligt onze business plat als ons platform plat ligt en ik ben van mening dat we dan niet meer de kaart mogen trekken van een externe IT-partner hoewel dit in het verleden goed heeft gewerkt. Daarom hebben we een senior back-end profiel aangeworven en Stefan Colins fungeert sinds kort als CTO. Momenteel is Get Driven nog op zoek naar front-end profielen. Er werd ook extra kantoor ruimte vrijgemaakt in de technologie hub Hangar K waar Get Driven huisvest.”

Duitsland on hold

Als gevolg van de huidige crisis, staat de lancering in Duitsland on hold. “We zijn daar technisch als wettelijk vrijwel klaar om te lanceren maar de huidige situatie is bijzonder ongunstig”, vindt Ghysels. “De lancering komt er echter hoe dan ook al is de voorwaarde wel dat de business in België terug op volle toeren draait. We zijn bezig met heel wat corporate deals met onder andere autofabrikanten en bankinstellingen, die ons écht nationaal op de kaart gaan zetten. Los van de huidige zeer lastige situatie ben ik enthousiast over wat moet komen. Het feit dat we inzetten op interne knowhow opent ook andere deuren. Een eenvoudig voorbeeld is het toepassen van onze geoctrooieerde app in andere sectoren en toepassingen in een on-demand economie. Er zijn heel wat mogelijkheden.”