GYMP 2020

Waregemse kinderkledingmerk GYMP haalt de familiale banden aan met een krantje

WAREGEM – Nu het in coronatijden niet langer evident is dat grootouders en kleinkinderen elkaar nog zien, neemt GYMP, het Waregemse kinderkledingmerk van zaakvoerder Geert Anckaert, een opmerkelijk initiatief. Iedereen kan een krantje laten maken met zijn mooiste foto’s en tekstjes. Het krantje wordt gedrukt en toegestuurd aan de persoon die het hardst gemist wordt. De eerste 200 krantjes zijn gratis. Achter GYMP gaat een pracht van een familiebedrijf schuil, bovendien een met vijf decennia traditie en blijvende wortels in West-Vlaanderen.

Al meer dan vijftig jaar is de familie Anckaert actief in textiel. Vanuit Desselgem groeide het borduurbedrijfje van oma Anckaert uit tot het merk GYMP, ondertussen een vaste waarde in baby- en kinderkleding. GYMP is een echt West-Vlaams merk, met een stevige traditie in knowhow, design en vakkennis. De medewerkers kiezen de materialen, ontwerpen de modellen, maken de patronen, de prototypes en de collectiestukken, en dat alles in het eigen atelier in Desselgem. “Op die manier houden wij heel het maakproces van onze kleding zelf in de hand en garanderen wij continuïteit in design, pasvorm, duurzaamheid en kwaliteit”, zo meldt de website. Bij het bloeiende familiebedrijf werken een 25-tal medewerkers. De klanten, meer dan 400 boetieks en speciaalzaken, bevinden zich in heel Europa.

Zeg het met een krantje

Nu komt GYMP met een warm en opmerkelijk initiatief voor de dag. “Wij hebben lang nagedacht over hoe wij kinderen en hun grootouders weer dichter bij elkaar kunnen brengen in deze moeilijke tijden”, zo stelt Geert Anckaert, een van de zaakvoerders van GYMP. “Uiteindelijk zijn we gegaan voor iets tijdloos, iets wat grootouders vast en zeker zullen bewaren: een krantje van hun oogappels. We werken hiervoor met een tool waarbij je heel makkelijk van thuis uit, zonder grafische voorkennis, een krantje kan maken.”
Wie naar de website van GYMP gaat, kan er de tool downloaden. Het samenstellen van het krantje is niet alleen makkelijk, het is ook een leuke bezigheid. Bij het kiezen van de leukste foto’s komen ongetwijfeld ook leuke herinneringen en anekdotes naar boven die men kan neerschrijven in de tekstvakken. Ook wie niet bij de eerste 200 gelukkigen hoort, kan alsnog zijn krantje maken. Alleen wordt dan voor de verzending een kost van 5 euro voor Belgische klanten aangerekend.

Meer info: www.gymp.be