gtv familie

Harelbeekse GTV helpt ieders veiligheid verhogen in de supermarkt

HARELBEKE – De Colruyt winkel in Harelbeke zet, vermoedelijk als eerste in de regio, fors in op vooruitstrevende technologie om de veiligheid van eigen personeel en bezoekende consumenten drastisch te verhogen. De retailer doet voor de implementatie beroep op het Harelbeekse GTV van CEO Filip Verbrugghe. GTV is al ruim veertig jaar een specialist in de opbouw en uitrol van de meest uiteenlopende technologische netwerken, en dat zowel voor de B2B als de B2C.

GTV is al meer dan 40 jaar specialist in telecom. Het bedrijf werd gesticht in 1976 door Filip Verbrugghe als eenmanszaak in het verkopen, installeren en herstellen van radiocommunicatie apparatuur. Al snel loonde zijn doorgedreven technische kennis en klantvriendelijke aanpak en werd GTV een vaste waarde. Door de jaren heen groeide niet alleen de productportfolio maar ook het team. “Twee pijlers uit de beginjaren bleven echter altijd overeind: doorgedreven technische kennis en een klantvriendelijke aanpak”, zegt CEO Filip Verbugghe.

Enkele jaren geleden kwamen ook de beide zonen van Filip in de zaak. Julo engageert zicht voor de commerciële kant, terwijl Jamin, met een diploma als ingenieur elektronica en ICT, de technische zaken voor zijn rekening neemt. Onder hun impuls worden de beide afdelingen van GTV group Harelbeke verder ontwikkeld.

Veiligheid garanderen

Nu het door de coronacrisis al wekenlang zeer druk is in alle supermarkten, met alle gevolgen vandien (respecteren social distancing, ontsmetten, winkelkarren), is ook gebleken dat  niet elke consument de wachttijd en extra regels aan zijn supermarkt even vlot verwelkomt. Frederick Desmedt, gerant van het Colruyt-filiaal in Harelbeke, wilde daarom ook verder gaan dan wat door Colruyt wordt gevraagd. Hij ging bij GTV ten rade voor een communicatiesysteem om zo de veiligheid van zijn mensen op de werkvloer te kunnen garanderen. “Door de walkietalkies spreken de personeelsleden nu met 1 druk op de knop onmiddellijk tegen het hele team, ook al staan die 100 meter verder binnen het filiaal”, vertelt Filip Verbrugghe namens GTV. “Niet enkel spreken ze discreet vanop de parking tot aan de kassa’s, door gebruik van de oortjes kan er ook onmiddellijk gereageerd worden bij moeilijke situaties of eventuele opstootjes. Het is een efficiënte communicatievorm die de last op de schouders van de Colruyt medewerkers moet verminderen, en de veiligheid verbeteren in deze drukke tijden.”

Of hoe twee bedrijven uit eigen regio elkaar vinden in moeilijke tijden.