ROESELARE – Deze crisis, veroorzaakt door een sluipmoordenaar, heeft al enorm veel impact gecreëerd. Maar naast de gekende negatieve gevolgen, is er ook een sterke positieve beweging op gang gebracht. Gaande van de vele solidariteitsacties, ondersteuning van de bedrijven die bijdragen aan de Belgische economie, tot de consumenten die het belang inzien van blijven shoppen in hun vertrouwde winkels in plaats van de exotische webshops. Dat inspireerde het Roeselaarse Merchandise Essentials om de campagne ‘Merci België’/’Merci Belgique’ mee te steunen.
Het Roeselaarse Merchandise Essentials is gespecialiseerd in het ontwerpen en produceren van kwaliteitsvolle merchandise uit de kledingsector. Het bedrijf telt reeds meer dan 4.000 klanten in 40 verschillende landen. De ambitie leeft om op elk continent vertegenwoordigd te zijn.
De campagne ‘Merci België’ kreeg de voorbije dagen ook de volledige ondersteuning van Comeos, de vereniging die de belangen van de Belgische handel en diensten vertegenwoordigt en behartigt. In navolging van het online platform vonden alle partners het ook belangrijk dat mensen letterlijk hun overtuiging konden uitdragen met kledij en accessoires. Rond dit thema kwam de vraag om een merchandise collectie te ontwerpen en produceren. Deze collectie moest ‘Merci’ en ‘België’ uitstralen, maar nog steeds draagbaar zijn. Zo hebben we heel toegankelijke producten als T-shirts, sokken, pins en buffs gemaakt. “We hopen natuurlijk dat de merchandise er voor zorgt dat er nog meer mensen trots zullen worden op België en dat we nog jaren deze tekens van solidariteit mogen zien in het straatbeeld”, aldus zaakvoerder Steven Callens van Merchandise Essentials. “Met de opbrengst van de merchandise collectie worden laptops geschonken aan leerlingen in het middelbaar onderwijs die thuis geen computer hebben.”
Visitekaartje
Het Roeselaarse Merchandise Essentials is gespecialiseerd in het ontwerpen en produceren van kwaliteitsvolle merchandise. Het bedrijf telt reeds meer dan 4.000 klanten in 44 verschillende landen. De ambitie leeft om op elk continent vertegenwoordigd te zijn. “Wij helpen bedrijven om van hun medewerkers en klanten ambassadeurs te maken”, aldus Steven Callens. “Niet door t-shirts die onderaan de kast belanden of enkel goed zijn om het gras af te rijden, maar wel door kwalitatieve en mooie kledij te dragen die een visitekaartje vormen.”
Merchandise Essentials heeft onder meer al Google, Redbull, Sony Music, Kinepolis, TVH en Showpad als klanten.