Wolfpack

Starter in de kijker: de Wolfpack Academy wil social media nog verder populariseren

KORTRIJK – Als social media nog even te ver van uw bed ligt, dan is de Wolfpack Academy allicht spek voor uw bek. De jonge starter Maxiem Depypere ziet alsnog een opleidingsgat in de markt, nadat hij drie jaar terug al zijn eigen bedrijfje Wolfpack Branding (een social media agentschap) had opgericht.

“De Wolfpack Academy is een online learning platform voor de basics van social media”, aldus Maxiem Depypere. “Een online cursus, optioneel met persoonlijke begeleiding. In een latere fase kan dan ook nog een advanced social media cursus volgen. Er kan ook apart aandachtig worden besteed aan social media advertising apart. Er zijn ook specifieke en optionele cursussen LinkedIn sales navigator en Twitter. We werken dus in modules. Je kan er enkele weglaten of je kan ze allemaal doen en een bundelkorting krijgen.”

Het initiatief wil vooral laagdrempelig zijn en is bestemd voor een brede doelgroep. Om een en ander in goede banen te leiden wordt beroep gedaan op Louis Vanhaesebroucke die technisch heel sterk is en ervaring heeft bij het bouwen van webapplicaties en websites.  “Je volgt op je eigen tempo de online cursus, waar en wanneer je wilt”, aldus nog Maxime Depypere. De oefeningen zijn multiple choice en je krijgt na het slagen van de cursus jouw persoonlijk certificaat. Nog beter is het wanneer je tijdens deze cursus je eigen social media content strategie opstelt en uitvoert. Daarbij kan je begeleid worden door een echte social media expert. Je werkt zo aan je eigen case (je eigen bedrijf) waar onze expert je op zal beoordelen en bijsturen waar nodig. Op het einde van deze cursus heb je een volledig afgewerkt social media-marketingplan. Bij het voleindigen van de cursus krijgt de cursist een certificaat.”

Op maat gesneden

Persoonlijke begeleiding komt er niet voor niets. “Uit onderzoeken blijkt dat 97% van iedereen die een online opleiding volgt vroegtijdig afhaakt”, aldus nog Depypere. “Online opleidingen bieden heel wat voordelen, voornamelijk rond flexibiliteit en meer moderne leermethoden tegenover de klassieke scholing die vooral een eenrichtingsverkeer is. Deze moderne leermethodes zorgen er voor dat de materie veel beter wordt opgenomen door de interactie & dat je actief aan het werk gezet wordt.”

In de toekomst wil de Wolfpack Academy zijn aanbod nog verder uitbreiden. Er wordt gedacht aan cursussen digitale marketing en andere skills )zoals het invullen van een belastingsbrief of het aangaan van lening) die online kunnen aangeleerd worden, maar wel telkens met experts uit hun richting die een goede personal branding hebben.