Elvendertig

Bedrijven Contactdagen krijgen ook twaalf apostels op bezoek

KORTRIJK – Op de Bedrijven Contactdagen (woensdag en donderdag in Kortrijk Xpo) zal een stand alvast het grootst aantal deelnemers tellen: die van Elvendertig. Twaalf jonge en dynamische ondernemers, elk uit andere sectoren, willen sterker voor de dag komen door de krachten te bundelen.

Onder de noemer ‘Elvendertig’ gaan 12 jonge ambitieuze ondernemers samen naar de beurs. De ’twaalf apostels’ leerden elkaar oorspronkelijk kennen via het PLATO-traject van Voka in 2013. De vriendschap en het samenhorigheidsgevoel zijn achteraf gebleven. In 2015 beslisten zes jonge ondernemers van het PLATO-traject om een groepstand te boeken op de Bedrijven Contactdagen. Dankzij het succes van de ervaringsuitwisseling, bleven ze elkaar informeel ontmoeten.Op die manier is de idee van een gezamenlijke groepstand toen gegroeid.  De oorspronkelijke groep bestond uit Louis van Bizbike, Frank van Pure Solutions, Michael van JSM Communications, Pieter van Alphatech, de twee Stijnen van Webdoos, en Evelyne van Moonfox.

Het succes en plezier van die eerste editie liet zijn sporen na. Twee jaar later, in 2017, stonden ze terug op de beurs in Kortrijk, maar dit keer met drie extra ondernemers.  Bob van Witblad, Mathieu van Bocadillos, en Michael van Novius vervoegden de groep.  De stand werd dit keer professioneel uitgewerkt onder impuls van de nieuwe interieurarchitect Bob, die zijn expertise perfect kon matchen met de knowhow van Evelyne, op vlak van het ontwerpen van kartonnen expowanden. Dit jaar, in 2019, trekt de groep de groei door.  Lucas van Beeldcollectief, Dimitri van Certo, en Matthias en Thibaut van Cloudware versterken de stand, allen ook jonge en ambitieuze zaakvoerders. Frank heeft inmiddels een nieuw bedrijf opgestart en zal met zijn onderneming, BarBasille, kwalitatieve cocktails schenken op stand 1130. In combinatie met de welbekende (of is het wereldberoemde?) broodjes van Bocadillos lijkt de sfeer opnieuw gegarandeerd.

De standen opbouw is dit jaar opnieuw het resultaat van een intense samenwerking tussen Witblad en Moonfox, en is geïnspireerd door de Japanse architectuur en meubelkunst. A place to be, une place à visiter.