WAREGEM – Naar jaarlijkse gewoonte trok Paul Renson ook deze zomer weer op pad richting Frankrijk, en meer bepaald richting Tour de France. Met zijn bedrijf en het merk Sunweb is de firma Renson co-sponsor van een professioneel wielerteam. Paul Renson is niet alleen een groot sportliefhebber, maar wil met zijn aanwezigheid in La Grande Boucle ook zijn bedrijf maximaal promoten.
In een recente bijdrage in de krant De Tijd getuigde Paul Renson over zijn aanwezigheid in de Tour, ook wel eens het grootste wielercircus op aarde genoemd. De CEO van het succesrijke familiebedrijf uit Waregem, vindt zijn aanwezigheid voor meerdere redenen meer dan verantwoord. “Ik ben hier aanwezig als sportliefhebber maar ook als zakenman”, getuigt Renson in De Tijd. “Als je merknaam wereldwijd en minutenlang in beeld komt, zoals in een tijdrit, is dat goud waard. Daarom kiezen we er ook bewust voor om onze naam op de poep van de renner te zetten. De beelden worden, ook in de bergen, vaak van achteraan genomen. Met Sunweb streven we een internationale expansie na. De grootste groei situeert zich ook in het buitenland. Vandaar dat we ook aanwezig zijn in de Ronde van Californië en of in de Tour Down Under (Australië).”
Paul Renson vindt het belangrijk, zo niet cruciaal, te netwerken op dergelijke events. “Onderschat dat niet”, zegt hij daarover. “Natuurlijk kom ik daar niets verkopen maar in de coulissen hoor je zoveel van andere bedrijfsleiders, en dat maakt het meer dan de moeite waard. Noem het desnoods een grote toog waar iedereen verhalen uitwisselt.”