KORTRIJK – De Kortrijkse vloerspecialist Liquidfloors van CEO Miguel Garcia lanceerde op Architect@work met succes zijn nieuwste innovatie: een ‘doorleefde’ naadloze vloer met natuurlijke nuances en een bijzonder hoge resistentie. De reacties uit het professionele milieu waren unaniem positief. Liquidfloors is Belgisch marktleider in gietvloeren voor de woonomgeving. Het bedrijf werd opgericht in 2009 te Kortrijk, en won de voorbije jaren verschillende prijzen voor innovatie en ondernemerschap.
Socrete: het lijkt ergens tussen een oude filosoof en de Engelse bewoording voor beton in te zweven. Toch is deze naadloze vloer geen betonvloer. Liquidfloors CEO Miguel Garcia formuleert het zo: “De Socrete is een minerale harsvloer. Het is een wolkerig systeem met heel zachte, natuurlijke nuances. Voor een eerder ‘geleefd’ effect. We maken er naadloze vloeren, wanden en trappen mee, maar ook volledige badkamers inclusief inloopdouches. Ook hamams en sauna’s zijn perfect mogelijk.”
Op het eerste zicht lijkt het product vergelijkbaar met kalkvloeren en andere ‘stuc’-systemen. Maar dat verhaal klopt niet, aldus Garcia. “Hoewel esthetisch treffende gelijkenissen bestaan met deze producten is de samenstelling van Socrete werkelijk uniek te noemen”, aldus de CEO van Liquidfloors. “Het bevat immers een mix van mineraal cement- en marmerpoeder en wordt vervolgens gebonden door een unieke watergedragen hars. Deze hars maakt het systeem niet alleen waterdicht, maar ook bijzonder sterk naar vlek- en krasresistentie. Belangrijke criteria bij vloerkeuzes.”
Editie met labojassen
Liquidfloors steekt traditioneel ook flink wat voorbereiding in zijn beursstanden. “Het standontwerp moet de werkelijkheid zo goed mogelijk weergeven op een creatieve manier”, aldus Miguel Garcia. “Vestimentaire details zijn zowat ons handelsmerk geworden. Op deze editie dus witte laboratoriumjassen met Liquidfloors logo. Er liepen er daar niet zo heel veel van rond.”
Architect@work Kortrijk is een bijzonder succesvolle beursconcept, dat intussen al flink wat Europese steden aandoet. Deelnemende merken stonden er op 9 en 10 mei met dezelfde beperkte ruimte om hun productinnovaties te brengen. Dat kon enkel na zorgvuldige selectie door een comité van experten. De beurs is gericht op de professionele voorschrijver in de bouwsector en is daarmee niet toegankelijk voor particulieren.