KORTRIJK – De Biënnale Interieur maakt zich klaar voor een volgende uitgave. Volgend jaar – van 22 tot en met 26 oktober 2020 – vindt de 27e editie plaats in Kortrijk. Geheel in het verlengde van de verfrissende 2018 editie, zet de Biënnale haar transformatie verder. Met een vernieuwde en verjongde raad van bestuur sluit Interieur nog beter aan bij de design community. Opvallende vaststelling: de ondernemers uit de regio komen aan boord en de gendergelijkheid wordt in grote mate gerespecteerd. Een dubbele positieve evolutie.
Jo Libeer zegt namens Biënnale Interieur dat hij de organisatie graag wilde laten omringen door captains of industry en inspirerende stemmen uit de creatieve industrie. De nieuwe raad van bestuur van de Biënnale Interieur wordt voorgezeten door advocaat Philippe De Jaegere en heeft volgende leden benoemd: Sophie Bekaert (creatief directeur Hullebusch), Dominiek Callewier (CEO bij AVC), Tom Corthals (CEO bij Wildspirit Furniture), Ilse Dedeken (CEO bij Verilin), Bert Fraeye (CEO Fraeye Living), Amaryllis Jacobs (Galerie Maniera), Nathalie Lagae (CCO Wever & Ducré-Xal), Vincent Meurisse (Collective agency), Peter Monbaliu (sales & development Houtbuigerij Desmet), Marnick Smessaert (CEO Dark), Julie Van Craen (Van Craen agency) en Anton Vanzieleghem (CEO Durlet).
Andere troeven
In de nieuwsbrief van Interieur laat Bert Fraeye zich uit over de toekomst van Interieur. “De Biënnale Interieur fungeert als een ontmoetingsplaats waar zowel B2C als B2B contacten elkaar vinden”, aldus Fraeye. “De architectentours – die volgend jaar worden herhaald – hebben dat alleen maar versterkt. Interieur moet niet concurreren met grote beurzen uit de omliggende landen. Haar troeven liggen elders. In 2018 kwam de focus meer op waarde en beleving te liggen. In digitale tijden waarbij fysiek contact soms ver zoek is, zal deze golf zich verder doorzetten. Een interessante uitdaging voor de toekomst. Eén die de Biënnale naar een ongekend niveau kan tillen.”
Ilse Dedeken van Verilin ziet het dan weer zo: “De Biënnale Interieur zal het verschil maken door de focus te leggen op storytelling en nichemarkten. Kortom door de creatie van good vibes waar iedereen deel van wil uitmaken.”