KORTRIJK – Niets beter dan op eigen benen staan. Of: je bent jong en je ziet het helemaal zitten. Dat dacht ook Nicholas Foynes. Na een collectief ontslag door zijn vorige werkgever besloot Nicholas Foynes zes maanden geleden om een nieuw digitaal bedrijf te starten samen met drie van zijn gewezen collega’s. Samen hielden ze Digital Pulse boven de doopvont. De baby van toen groeit uitermate snel onder de vleugels van de Cronos Group die de aandelen integraal onderschrijft.
Dankzij de gebundelde ervaring van het team werd het businessplan van het bedrijf neergepend en werd met heel veel enthousiasme Digital Pulse opgericht. Digital Pulse is een Kortrijks digitaal bureau. Met een mooi zicht op de Leie ontvangen de jonge ondernemers sinds 1 augustus 2018 hun klanten in bedrijven verzamelplaats De Kien.
Sinds de opstart is Digital Pulse reeds gegroeid naar een team van 8 experts. Elk met zijn of haar eigen specialiteit, met name front-end en back-end developers, online marketeer, designers, account- en projectmanagers. Nicholas Foynes zet de krachtlijnen uit als managing partner. ”Door het vertrouwen die we al kregen via ons bestaand netwerk konden we een vlotte doorstart realiseren”, aldus de jonge starter. “Omdat onze expertise ook vlug nieuwe klanten overtuigde kan ik trots melden dat we in enkele maanden ons team al konden verdubbelen.”
Coherent verhaal
Digital Pulse focust op het bouwen van strategisch ontworpen websites en webshops met de nodige online marketingactiviteiten. “Dit betekent dat er vooraf duidelijk gesteld wordt welke
doelen en doelgroepen de website moet behalen en bereiken”, aldus Foynes. “Eenmaal de website online staat stopt het verhaal echter niet. Er wordt aan de hand van de
SEO, SEA, social media, social advertising en e-mailmarketing gezorgd voor een continue stroom aan bezoekers, met oog op conversie. Bij Digital Pulse staat een lange termijn samenwerking met z’n klanten centraal. Verdere opvolging van de website en de digitale marketingactiviteiten is dus een must om de vooropgestelde doelen te behalen.”
Digital Pulse werkte al voor klanten als Omer Vanderghinste, Deluxe Distillery, Henry Houser, TEC IT, Rhinox, High-five, Merito, stad Sint Truiden, enzovoort. Typisch Digital Pulse: de jonge starters willen vooral ook een breed pallet van sectoren aanspreken.
info: www.digitalpulse.be