Ardo HR campagne HOOFDBEELD02_check01

Ardo maakt ambassadeurs en fotomodellen van eigen medewerkers

ARDOOIE – Geen betere ambassadeurs dan de eigen medewerkers. Zo dacht de HR-afdeling van Ardo er over toen ze een nieuwe rekruteringscampagne lanceerde om 45 nieuwe jobs aan te bieden. En dus kon een groep werknemers even de wei in voor een uitgebreide fotoshoot. Employer branding, maar anders bekeken. 

Ardo is een internationaal groeiend familiebedrijf met een expertise in vriesverse groenten, kruiden en fruit. “Om nieuw talent aan te trekken, is het belangrijk dat potentiële kandidaten goed weten wat voor bedrijf wij zijn”, vonden ze bij de HR-dienst van Ardo. “En wie beter om samen te vatten wie en wat Ardo precies is dan onze medewerkers zelf. Een 30-tal Ardo collega’s nam deel aan een fotoshoot op een erwtenveld in Waver om DNA in beeld om te zetten. Geen modellen dus, wel medewerkers uit alle sites van de Ardo Groep, stuk voor stuk trots op hun job en ons product.” Of zoals collega Katherine uit Ardo France die aan de fotoshoot deelnam, het formuleert: “Ardo laat zien dat zijn medewerkers belangrijk zijn door dergelijke dagen te organiseren, waar de eigen medewerkers uit verschillende Ardo sites kunnen deelnemen, en geen modellen. Fantastisch!”

Ardo’s nieuwe jobsite (www.ardojobs.com) geeft dit alles perfect weer. Via een eenvoudige zoekfunctie kunnen alle openstaande vacatures (momenteel een 45-tal in verschillende departementen) gemakkelijk geconsulteerd worden en via enkele korte stappen komt de sollicitatie in een mum van tijd terecht bij de juiste contactpersoon. Getuigenissen door verschillende medewerkers geven een duidelijker beeld op de job en de werkomgeving. Op de jobsite wordt ook Ardo’s DNA in woord en beeld meegegeven, en kan men tal van activiteiten voor de medewerkers ontdekken. De komende maanden wil het bedrijf, samen met de ambassadeurs uit eigen huis, ook de boodschap brengen via social media, advertenties, jobbeurzen en meer. Het einddoel? “We gaan graag aan tafel zitten met mensen die onze passie delen en die hun tanden willen zetten in een job met toekomst”, luidt de boodschap.