BRUGGE – Afgelopen zaterdag organiseerde Voka West-Vlaanderen voor de allereerste keer ‘Matching Night’, waarbij studenten kennis konden maken met de vacatures en zomerstages van 18 West-Vlaamse ondernemingen. Geïnspireerd door de workshop ‘Solliciteren met storytelling’ en met een professionele foto op zak konden de studenten terugblikken op een geslaagde eerste editie. Matching Night is een van de initiatieven van Voka West-Vlaanderen om West-Vlaamse ondernemingen te helpen in hun zoektocht naar jong talent.
West-Vlaamse ondernemingen zetten afgelopen zaterdag hun beste beentje voor in Brouwerij De Halve Maan in Brugge. Studenten konden er kennis maken met de vacatures van 18 West-Vlaamse bedrijven actief in verschillende sectoren en gevestigd in alle hoeken van de regio. Ook studenten met interesse in een zomerstage waren welkom. Op basis van de openstaande vacatures voerde Voka West-Vlaanderen een gerichte campagne voor een optimale match de avond zelf. “Het potentieel van onze succesvolle West-Vlaamse bedrijven en werkgevers is nog te weinig gekend”, zo stelt Bert Mons, algemeen directeur van Voka West-Vlaanderen. “We laten daarom geen enkel creatief initiatief liggen om jong talent in contact te brengen met onze ondernemingen en hun vele vacatures.”
In samenwerking met Pieter-Jan Mollie van ThinkEdge en tevens Bryo-klankbord, organiseerde Voka West-Vlaanderen tijdens deze Matching Night ook twee exclusieve workshops “Solliciteren met Storytelling”. Deelnemers kregen de mogelijkheid om door een professionele fotograaf de perfecte foto voor hun cv en LinkedIn-profiel te laten maken. En omdat oefening kunst baart, kregen de aanwezigen ook de mogelijkheid een sollicitatiegesprek te voeren in de ‘Fake it till you make it’-sollicitatiebox. De deelnemende bedrijven aan deze eerste editie waren: Agristo, Altez, Ardo, Beeuwsaert Construct, Bombardier Transportation Belgium, Claerhout Aluminium, Clarebout Potatoes, CNH Industrial, Desotec, Matthys Group, Pepsico, Titeca Accountancy, TVH Parts Holding, Unilin, Valtech Group, Voestalpine Sadef en Wienerberger.
Ook aan de ondernemende student werd gedacht. Studenten konden ter plaatse kennis maken met de activiteiten in het kader van het JUMP-programma. “Studenten die het zelf voelen kriebelen en zich aan het ondernemerschap willen wagen, willen we zo inspireren en op weg helpen”, besluit Mons.