Bar Bernard Watou

Bier en bar van St.Bernardus schuimen goed

WATOU – Het voorbije jaar 2018 was een uitstekend jaar voor de streekbrouwerij St.Bernardus uit de Westhoek. Alles stond in het teken van groei en innovatie, mede dankzij de lancering en de opening van de nieuwe horecazaak ‘Bar Bernard’ die in no time is uitgegroeid tot een hit en een toeristische attractie.

Brouwerij St.Bernardus noteerde een groei in de verkoop noteren van 7 procent. In totaal werd 42.500 hectoliter bier verkocht, wat te vergelijken valt met 12 miljoen 750 000 flesjes van 33 centiliter. Samen met deze groei, de uitbreiding van de infrastructuur en de opstart van de rooftopbar annex degustatieruimte ‘Bar Bernard’ groeide ook het aantal personeelsleden. Om de groei bij te benen werd er de voorbije maanden volop gerekruteerd. Er kwamen een 10-tal nieuwe mensen aan boord en dit brengt het aantal medewerkers op een 45-tal.

Om zich nog krachtiger te profileren wordt rond deze tijd een gloednieuwe website in gebruik genomen omdat de oude als het ware ingehaald was door de tijd. “De voorbije jaren is onze brouwerij zo immens gegroeid en waren er heel wat werkzaamheden en projecten lopende, dat we handen tekort kwamen om dit facet van onze werking aan te pakken”, laat de brouwerij weten. “Met deze investering en digitalisering wensen we onze familiebrouwerij (verder) te profileren als een bedrijf die verschillende generaties kan aanspreken. De doelstelling was om onze (internationale) ambities luister bij te zetten met een dynamische website, die duidelijk ons offline elan en (toeristisch) verhaal in kaart brengt. Een website die duidelijk maakt waarvoor St.Bernardus staat en die onze (bezoekers)werking een ferme stimulans kan geven. Voortaan kunnen we dus spreken van een website in de tegenwoordige tijd.”

info: www.sintbernardus.be