Feelds Domotex

Piepjonge Feelds zet stap naar wereldbeurs Domotex

WAREGEM, HANNOVER – Op de beurs Domotex -de grootste vakbeurs wereldwijd voor alles wat met vloerbekleding te maken heeft- bleek de Waregemse start-up Feelds een frisse verschijning tussen de grote jongens. Feelds, het bedrijf van het echtpaar Goemaere,  heeft zich in no time opgewerkt tot een gerespecteerde trader in kunstgras.

Werner Goemaere (43) en zijn meewerkende echtgenote startten hun eigen zaak op in 2016. Hun standplaats is het Waregemse Bedrijvencentrum. Op basis van de klassieke West-Vlaamse droom begonnen ze aan hun ondernemersavontuur: wat we zelf doen, doen we vermoedelijk beter. Werner nam alvast een rugzak vol ervaring mee na 19 jaar te hebben gewerkt als exportmanager voor onder meer Balta, Beaulieu en Domo. In de nichemarkt van kunstgras zocht en vond hij heel snel zijn eigen weg, dankzij een goed netwerk van vroeger en dankzij zijn goede reputatie en marktkennis. “Met Feelds gaan we niet voor eigen productie maar laten we onze eigen ontwikkelingen in loontuft maken bij bedrijven in de regio”, aldus Werner Goemaere. “De markt van kunstgras heeft nog enorm veel groeipotentieel. Klanten zijn, in binnen- en buitenland, agenten, invoerders van vloerbekleding, retailers (waaronder enkele grote namen) of professionele aankopers (zoals bijvoorbeeld tuinarchitecten). We bedanken wel voor de sportwereld, want dat vraagt een aparte benadering.”

Feelds exporteert zijn private label aanbod in kunstgras inmiddels al naar bijna 15 landen, waaronder enkele exotische bestemmingen zoals Chili of Dubai. De troeven die worden uitgespeeld zijn: scherpe prijzen, niets ontziende dienstverlening, een breed aanbod en een topproduct volgens de nieuwste normen. Rond deze tijd wordt ook een voltijdse exportmanager in stelling gebracht in de persoon van Bruno Tuytens, zoon van Manu Tuytens (Concordia Textiles). De deelname aan de wereldbeurs Domotex werd gezien als een ideaal opstapje om naambekendheid te winnen en het zodoende op de exportmarkt nog meer waar te maken. “Voor een klein bedrijf als het onze een grote stap en dito investering, maar we doen het in de beste West-Vlaamse ondernemerstraditie: wie niet waagt, niet wint”, aldus Werner Goemaere.