vindevogel 19

Yvan Vindevogel wordt nu ook ‘Mister Mylène’

KORTRIJK- Stil zitten, het is niet aan de Kortrijkse ondernemer Yvan Vindevogel besteed. Zopas versterkte hij zijn groep Vision Healthcare met alweer een nieuwe vennootschap, de zevende in rij al. Dit maal verwerft Vindevogel de meerderheid (70 procent) in Mylène, dat bekend is omwille van zijn homeparty’s met cosmetica- en verzorgingsproducten. Vision Healthcare heeft voor dit jaar nog nieuwe pijlen op de boog staan. 

Vision Healthcare is de koepelmaatschappij boven zeven bedrijven die online gezondheidsproducten en verzorgingsproducten aanbieden. Het Mechelse Mylène past perfect in dat plaatje, vindt Vindevogel. Vision Healthcare telt nu drie bedrijven in eigen land (naast Mylène zijn dat Purasana en Squad), twee in Nederland (Flinndeal, Remark), één in Duitsland (Bärbel Drexel) en één in het Verenigd Koninkrijk (Cute Nutrition). Die ‘paneuropese’ benadering maakt Healthcare Vision uniek in de sector.

Mylène zou naar verwachting dit jaar 30 miljoen euro omzet boeken. Het bedrijf organiseert op jaarbasis zo’n 77.000 homeparty’s en telt 350.000 klanten, uitsluitend in België en Nederland. Mylène neemt daarmee een belangrijke plaats in bij Vision Healthcare dat, met de omzet van Mylène ingerekend, goed is voor 105 miljoen euro. Yvan Vindevogel wil naar eigen zeggen Mylène nieuwe groei impulsen geven. Vindevogel is met 70 procent de leading party bij Mylène. Creafund (familie Desimpel en andere investeerders) en een groep individuele (maar anoniem gebleven) aandeelhouders tekenen elk voor 15 procent.