LOPPEM – Luc De Maeght, de Loppemse designer achter het modemerk Share The Passion, heeft naar aanleiding van de Think Pink-actie een kunstwerk gecreëerd. Hij plaatste een zwarte Mini vol met meer dan 1000 roze Share The Passion-logo’s. “Met het werk #Artforthecure wil ik aandacht vragen voor de borstkankercampagne van Think Pink”, vertelt De Maeght. “Samen met de winkel van mijn echtgenote Machteld gaan we ook geld inzamelen voor hun actie.”
Het logo van Share The Passion is een verwijzing naar de hand met twee opgestoken vingers van Winston Churchill. “Never give up, never surrender, was het motto van Churchill”, aldus Luc De Maeght. “Dat is zeker ook van toepassing op vrouwen die geconfronteerd worden met borstkanker. Ik vond het gepast om speciaal naar aanleiding van de Think Pink-actie een kunstwerk te creëren op de Mini van mijn echtgenote.”
Het werk #Artforthecure bestaat uit meer dan 1.000 roze handjes. “Ik heb ze stuk voor stuk op de wagen getekend”, zegt de modefreak. “Elk handje is uniek, net zoals elke vrouw ook uniek is. Het duurde twee dagen om alles klaar te krijgen. Maar dat is het waard. Waar Think Pink voor staat, sluit perfect aan bij de waarden van ons merk Share The Passion.”
De wagen staat tot eind oktober bij de fashion concept store Machteld in Loppem. “We willen al onze klanten op de Think Pink-campagne attenderen”, aldus nog De Maeght. “Samen met hen gaan we ook geld inzamelen: voor elke klant die een selfie van de wagen post op sociale media, storten we vijf euro aan Think Pink. Het is dus meer dan een creatief project dat sensibiliseert, we gaan ook samen met onze klanten verantwoordelijkheid opnemen om de borstkankercampagne te steunen.”