IZEGEM – Niets leuker dan zelf eens een event voor het goede doel creëren, moet CEO Xavier Vanhonsebrouck gedacht hebben. En dus organiseerde hij het voorbije weekend de eerste editie van een massa jogging, de zogenaamde Filourun, zo genoemd naar het succesbier dat de brouwerij op de markt brengt. Het werd meteen een schot in de roos.
Liefst meer dan 600 lopers kwamen naar Het Bierkasteel in Izegem afgezakt om er de spieren los te lopen. In en buiten de brouwerij met zijn indrukwekkende installaties. De opbrengst van het event gaat naar de stichting Me To You. De stichting Me To You stelt zich tot doel mits het steunen van specifieke onderzoeksprojecten de verdere opmars van leukemie en aanverwante vormen van beenmerg- en bloedziekten tegen te gaan. Daarnaast begeleidt de Stichting leukemiepatiënten van alle leeftijden en zorgt zij voor publieksvoorlichting.
“Tijdens de Warmste week gaan we met zowel mensen van de stichting als van Het Bierkasteel een cheque overhandigen tijdens de live radio uitzending”, weet Bruno Lambert namens de brouwerij te melden. “Het staat nu al vast dat de opbrengst (inschrijvingen + 0,5 euro per verkochte consumptie die dag) zal verdubbeld worden door Xavier en Lindsey Vanhonsebrouck. Van een goed hart gesproken.