KUURNE – Een bedrijf heeft er alle belang bij dat zijn medewerkers -zijn hoogste goed- in goede conditie verkeren. Fitte werknemers zijn niet alleen gezonder, ze voelen zich ook beter, hebben minder last van stress en ze zijn minder vaak ziek. Ook maatwerkbedrijf WAAK investeert in een degelijk gezondheidsbeleid.
In tijden van verhoogd absenteïsme en meer burn-outs is dit zeker geen overbodige luxe. “Het is een must-do met terugverdieneffect”, aldus algemeen directeur Tim Vannieuwenhuyse. Oktobermaand werd dan ook uitgeroepen tot gezondheidsmaand bij WAAK. Zo worden frisdrankautomaten waterautomaten, worden er cursussen ergonomie gegeven of wordt er een competitie georganiseerd met hometrainers.
“Met de campagne ‘Focus op Gezondheid’ willen we onze medewerkers bewust maken van het belang van een goede gezondheid, zowel fysiek als mentaal”, aldus Vannieuwenhuyse. “Aan de hand van laagdrempelige acties en activiteiten trachten we iedereen in beweging te krijgen en te betrekken bij thema’s rond gezonde voeding, sport en beweging, en geestelijke gezondheid. Geen grote theorieën van gezondheidsconsultants maar het vooral doen is belangrijk. WAAK blijkt hiermee een voorbeeld te zijn en mocht hierover al op meerdere seminaries komen getuigen om op die manier ook andere bedrijven warm te maken voor dit thema.”
Om alle acties in schoonheid af te ronden, organiseert WAAK op zondag 21 oktober WAAK-2-WAAK (lees: van WAAK naar WAAK), een urban trail doorheen de gebouwen van WAAK voor het grote publiek. WAAK-werknemers, buren, vrienden, sympathisanten, kennissen, familie, iedereen kan en mag meedoen. Lopen, stappen of joggen, het maakt niet uit, elke keuze wordt gerespecteerd. De opbrengst van dit initiatief gaat naar de projecten van ‘de branding’ in het kader van de Studio Brussel actie ‘De Warmste Week’.